fbpx
Connect with us

Hi, what are you looking for?

Biznis

Zašto Toyota rastura, a Volkswagen gasi tvornice

Najveći svjetski proizvođač automobila Toyota prodaje više vozila nego ikad. Nema naznaka krize kod ovog japanskog proizvođača dok njegov konkurent VW razmatra zatvaranje pogona. Koji su razlozi za to?

Profesor ekonomije Hiroo Takahashi početkom godine objavio je svoju novu knjigu: ‘Automobili se mijenjaju – strategija upravljanja Volkswagenom’. Ovaj 80-godišnji Japanac također je proveo nekoliko tjedana istražujući situaciju u Wolfsburgu i zaključio da su kineski električni automobili glavni razlog krize u VW-u, a ne nužno njihove pogreške u upravljanju.

U intervjuu za ARD Tokyo izjavio je da uopće ne vidi Volkswagen kao ozbiljnog konkurenta.

Toyota ponovno prodaje više od deset miliona vozila godišnje, stoga je korisno analizirati trenutne poslovne brojke dvaju najvećih svjetskih proizvođača automobila, piše Tagesschau.

Volkswagen razmišlja o zatvaranju pogona, Toyota niže rekorde

Dok Volkswagen raspravlja o zatvaranju tvornica, Toyota nastavlja nizati rekorde i ove godine vjerovatno će ponovno prodati više od deset miliona vozila. Hibridni automobili, odnosno kombinacija elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem, uvijek su bili jako traženi – čineći čak 40 posto svih prodanih vozila.

Potpuno električni automobili pritom kod njih praktički ne igraju nikakvu ulogu. Toyota je prošle godine prodala tek nešto više od 100.000 električnih vozila – dijelom zbog vrlo ograničenih mogućnosti njihovog punjenja, naročito na tržištu Japana. Njemačka je u tom pogledu već znatno naprednija.

Toyota ne djeluje futuristički kada je riječ o e-mobilnosti, a upravo je nedostatak infrastrukture spriječio kineske proizvođače električnih automobila, smatra Takahashi, da ulažu veća sredstva u Japan: bez infrastrukture nema tržišta za firme poput BYD-a i drugih.

Osim toga, gotovo da nema političkog pritiska za razvoj e-mobilnosti u Japanu te Takahashi ne vjeruje da će se to uskoro promijeniti. Objašnjava da pritisak za proizvodnju električnih automobila u Japanu nije naročito velik i navodi da je japanska vlada postavila prilično oprezan cilj – da svi novi automobili imaju električni motor do 2035. godine.

Zabrana motora s unutrašnjim sagorijevanjem nije predviđena, naročito jer bi hibridna vozila također ispunila ovaj cilj.

– Upravo se po tom pitanju japanska politika vozila razlikuje od njemačke – kaže Takahashi.

Vrlo slab jen također pogoduje Toyoti. Japanski automobili trenutno su jednostavno puno jeftiniji od evropskih ili američkih. Toyota je posebno tražena u Sjevernoj Americi, u kojoj prodaje gotovo trećinu svojih vozila, a na tom tržištu Volkswagen još uvijek ima problema s imidžom nakon dizelskog skandala.

Istovremeno, Toyotina ovisnost o kineskom tržištu znatno je manja nego Volkswagenova. Grupacija sa sjedištem u Wolfsburgu prodaje oko trećinu svojih automobila u Kini, što je prošle godine iznosilo više od 3,2 miliona vozila. Toyota, s druge strane, prodaje tek jedno od pet vozila na najvećem svjetskom tržištu automobila – u 2023. godini japanski proizvođač prodao je 1,9 miliona vozila u Kini.

Njemačke marke automobila jako su popularne u Japanu. Na ulicama Tokija možete vidjeti mnogo Mercedesa, BMW-a, Porschea, Audija, pa čak i Volkswagena – ali gotovo nikad u električnoj verziji. Njemačka automobilska industrija, zbog svoje duge historije, ima visok ugled i moćan brend u Zemlji Izlazećeg Sunca. Japanci se dive njemačkim automobilima, a jeftina kineska vozila, smatra Takahashi, nikako ne mogu nadmašiti njemačku kvalitetu.

Posljedice oštrije konkurencije

– Ako pogledate globalnu automobilsku industriju, ovakve situacije događaju se iznova i iznova. Pogledajte Ford i General Motors, i oni su morali zatvoriti pogone u SAD-u. Nissan se također znatno smanjio. Kad konkurencija postane jača, kao što je to sada slučaj s kineskim električnim automobilima, to ne može proći bez posljedica -kaže Takahashi.

Japanska životna i radna filozofija kaizen i dalje je dio DNK firmi poput Toyote.

Ni dana bez poboljšanja“, njihov je moto.

Takahashi se prisjeća kako je ovaj lean management – učinkovito poslovno upravljanje – spasio Porsche od bankrota prije nekoliko decenija, prenosi Tportal.

Izvor

Izdvojeno

BiH

Upozoravali smo na kamenolom”, reći će mladić iz Donje Jablanice koji me kroz šikare vodio prema vrhu brda. Kada smo izašli na čistinu uzrokovanu...

Crna hronika

Otisak.bahttp://www.otisak.ba Izvor

Turizam

Na osnovu projekta „Razvoj specifičnih oblika turizma“ uz podršku Turističke zajednice KS, općine Trnovo i Unicredit Bank, u toku je realizacija projekta digitalizacije i...