Povežite se sa nama

Stranke

U općinskoj upravi nadaju se da će Stolac uskoro dobiti status grada

Objavljeno

-

Stolac kao destinaciju u Bosni i Hercegovini sa šarmom bogate kulturne baštine početkom juna su ponovno počeli posjećivati turisti nakon perioda izolacije uslovljene planetarnom pandemijom koronavirusa.

Više je lokaliteta, kulturnih dobara, zanimljivo posjetiocima na ovom području bogatom nacionalnim spomenicima Bosne i Hercegovine.

Neki od njih su nekropole stećaka Radimlja i Boljuni, historijsko područje Stari grad, helenistički grad Daorson u Ošanićima, arheološko područje Badanj u Borojevićima, grob Moshe Danona sa okolnim prostorom i havrom na Krajšini, graditeljska stambena cjelina Begovina, javno ljetno kupalište Kupaje, Čaršijska džamija s Čaršijom te korito Bregave s mlinicama, stupama i mostovima.

Upravo te lokacije navela je i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine kada se na sjednici 25. juna ove godine izjašnjavala i podržala inicijativu sadašnje Općine za donošenje zakona kojim bi ta sredina i administrativno dobila gradski status.

„Utvrđeno je da Općina Stolac ispunjava uslov da se gradom proglasi kao općina koja je od posebnog historijskog i kulturnog značaja, a u skladu sa Zakonom o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH“, saopćeno je nakon te sjednice Vlade.

Instanca koja daje zadnju riječ o svakom pa i zakonu ove vrste je Parlament Federacije Bosne i Hercegovine.

Stolac nije jedina općina u FBiH koja je zadnjih godina podnijela inicijativu za administrativno proglašenje gradom.

Samo u prvoj polovini prošle godine, sedam općina dobilo je takav status: Čapljina, Ljubuški, Gradačac, Visoko, Živinice, Gračanica i Srebrenik.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Stranke

Selim Bešlagić: Usmeni intervjui za posao u javnim ustanovama moraju biti snimani i dostupni kandidatima na uvid

Objavljeno

-

Od

Selim Bešlagić, zastupnik Naše stranke u Skupštini Tuzlanskog kantona, podnio je inicijativu da usmeni intervjui prilikom konkursa za posao u institucijama čiji je osnivač Kanton budu snimani i dostupni učesnicima konkursa.

„Kad konkurišete za posao u javnim institucijama u TK, usmeni intervju često može biti odlučujući za prijem na radno mjesto. Naprimjer, neko može imati slabije ocjene na fakultetu, biti slabije ocijenjen na osnovu radnog iskustva od nekog drugog kandidata, ali da ima više bodova na osnovu razgovora i da bude primljen. Kako nema dokaza o kvalitetu tog razgovora i nejasni su kriteriji bodovanja, onda mnogi kandidati sumnjaju da ti usmeni intervjui služe kao sredstvo protekcije za slabije kandidate koje treba primiti na neki posao na osnovu političkih ili rodbinskih veza. Ako bismo uveli njihovo snimanje i učinili ih dostupnim, to bi nesumnjivo smanjilo mogućnost manipulacije brojem bodova na osnovu ovog konkursnog uslova“, obrazložio je Bešlagić svoju inicijativu.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Stranke

Podnesena inicijativa za smjenu Sebije Izetbegović… Arijana Memić obrazložila zašto

Objavljeno

-

Od

Arijana Memić, zastupnica Naroda i Pravde u Skupština u KS podnijela je inicijativu za smjenu menadžmenta KCUS-a ma čelu sa Sebijom Izetbegović.

Njenu inicijativu prenosimo u cjelosti:

Klubovi opozicionih partija (koalicije „Četvorke“), Klub nezavisnih zastupnika u Skupštini KS i zastupnici ostalih stranaka koji dijele mišljenje o potrebi hitne smjene menadžmenta KCUS-a i generalne direktorice Prof.dr. Sebije Izetbegović u Skupštini KS daju:

Inicijativu

za pokretanje postupka smjene generalne direktorice i kompletnog menadžmenta KCUS-a te imenovanje v.d. generalnog direktora i privremenog rukovodstva do izbora novog menadžmenta, a zbog neadekvatnog organiziranja zdravstvene zaštite stanovništva tercijarnog i sekundarnog-B nivoa u uslovima pandemije, nepostojanja jasnih planova i procedura za postupanje u uslovima vjerovatnog pogoršanja situacije u vezi sa pandemijom, loše kadrovske politike, neprestanog politiziranja zdravstva kao bitne funkcije društva u aktulenoj situaciji i općeg nezadovoljstva i nesigurnosti stanovništva, a koje je izazvano neodgovarajućim radom menadžmenta KCUS-a.

Obrazloženje:

Inicijativa se pokreće iz više razloga čiji sadržaj su različiti problemi i devijacije u radu menadžmenta KCUS-a koji posljedično rezultiraju sve manjim brojem zdravstvenih usluga za stanovništvo, nižim nivoom kvaliteta, zatvorenošću klinika za pacijente, drastičnom neiskorišćenošću kapaciteta, lošom koordinacijom sa ostalim nivoima zdravstvene zaštite i zdravstvenim ustanovama te nepovjerenjem stanovništva – korisnika usluga.

Cilj Incijative je da se nakon smjene imenuje v.d. rukovodstvo koje će brzim i efikasnim mjerama popraviti stanje u korist bolje zdravstvene zaštite građana u uslovima pandemije. Istovremeno, po redovnoj proceduri (konkursom) imenovalo bi se novo rukovodstvo (GD i menadžment) po kriteriju stručnosti i neovisnosti od političkih, ličnih i drugih uticaja.

Konkretno, kao razlozi Inicijative nadalje su neprihvatljivi sljedeći oblici funkcioniranja KCUS-a u sistemu zdravstvene zaštite:

– loše planiranje kapaciteta izolatorija za zbrinjavanje oboljelih od covid-19; očigledno je da poduzete mjere menadžmenta nisu stvorile uslove za efikasan odgovor na širenje pandemije. Izolatorij Podhrastovi je već popunjen, kapaciteti na Građevinskom fakultetu su rasformirani bez ikakve procjene tendencija pandemije, testiranje se vrši po nejasnim kriterijima, nepoznato je stanje raspoloživih količina zaštitnih sredstava, testova, lijekova i sl,

– zatvaranje kapaciteta klinika na KCUS-u za sva druga oboljenja, osim hitnih intervencija tercijarnog nivoa. Ovakvo izoliranje Kliničkog centra od pacijenata pod izgovorom zaštite od corona-virusa u mjeri koja se provodi je neopravdano i već ide na štetu zaštite zdravlja pacijenata. Svakodnevna vidljiva praksa ukazuje da je KCUS uspostavio sporu i neadekvatnu trijažu pacijenata u šatorima na ulazima u krug, u lošim uslovima i sa slabom organizacijom protoka ljudi što onemogućava pacijente da dobiju pravovremenu, a neophodnu terapiju;

– nepristupačnost zdravstvene zaštite građanima: uočena je „taktika“ prilikom trijaže da se čak ni hitni pacijenti indicirani za hirurške intervencije B-nivoa ne primaju na klinike, nego šalju u Opću bolnicu, bez obzira na hitnost i rizik da se zbog gubitka vremena na transport ugrozi život pacijenta; kontrolne i hladne procedure se ne provode, a onkološke i druge neodgodive se obavljaju uz velika kašnjenja, smanjen kvalitet i maltretiranja pacijenta;

– loš odnos i nepristupačnost za pacijente izvan Sarajeva; Praksa je pokazala da pacijenti npr. iz Goražda (kada nema mogućnosti liječenja) sa teškoćama ulaze u KCUS na liječenje. Poznat je i slučaj trudnice iz Olova (sada već na sudu) koja je otpuštena sa KCUS-a zbog toga što je bila corona-pozitivna, a ista je uspješno porođena u zeničkoj bolnici;

– neprestano politiziranje funkcije KCUS-a i zloupotreba političke pozicije generalne direktoice (GD) u cilju zataškavanja propusta u radu KCUS-a i obračuna sa neistomišljenicima. Primjeri za ovo su odbijanje raščišćavanja slučaja odbijanja liječenja i izmještanja mldb. pacijentice N.S., zloupotreba Ljekarske komore KS za javne obračune sa kolegama izvan KCUS-a, indicije za učešće u nezakonitoj nabavci respiratora, neovlaštren uticaj na procese na UNSA, Medicinskom fakultetu i Ljekarskoj komori KS;

– nesprječavanje i poticanje daljeg odliva stručnog kadra na štetu kvaliteta usluga; brojni slučajevi (oko 170 specijalista i 350 srednjeg osoblja) pokazuju da menadžment odnosom prema stručnom kadru potiče njihov odlazak, nema strategiju zadržavanja, popunjavanja i educiranja novog stručnog kadra čega je posljedica smanjenje nivoa kvaliteta i stručnosti u domenu tercijarnih usluga te gašenje nekih specijalističkih, posebno hirurških disciplina;

– opstrukcija razvoja i osposobljavanja kapaciteta Opće bolnice: očigledno je da KCUS nije konstruktivan, nego opstruktivan faktor u razvoju Opće bolnice. To se ogleda u poduzimanju aktivnosti koje otežavaju napore Opće bolnice sa v.d. Prof .dr. Gavrankapetanovićem na čelu da za građane Sarajeva/KS osiguraju šire kapacitete i nove vrste usluga (npr. menadžment KCUS-a ometa stavljanje napuštene zgrade Vaskularne klinike u funkciju kapaciteta Opće bolnice i sl.);

– neadekvatna zaštita osoblja od virusa (zaštitna oprema nedovoljna), a što je rezultat lošeg planiranja i vršenja javnih nabavki na zakonski upitan način i preko nekompetentnih dobavljača. Posljedica je zaraza osoblja i koje nije u direktnom dodiru sa oboljelim od covid-19;

– neuspješnost menadžmenta KCUS-a proističe i iz činjenice da je u Skupštini KS oboren Izvještaj o radu i finansijskom poslovanju KCUS-a za 2018. godinu, ali je nova skupštinska većina ignorirala činjenicu da je obaranje izvještaja proisteklo iz objektivnih slabosti u radu i loših rezultata rada KCUS-a u domenu broja i nivoa izvršenih usluga, kadrovske politike (veliki odliv stručnog kadra) i neefkasne reorganizacije strukture i rada KCUS-a čega su posljedica pad usluga po svim osnovama.

Shodno navedenom predlažemo da se ova Inicijkativa usvoji i da se pokrene postupak smjene Upravnog odbora, menadžmenta i generalne direktorice KCUS-a.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije