Povežite se

Zdravlje

Tri razloga zašto trebate redovito piti limun i med

Objavljeno

na

I limun i med imaju brojne zdravstvene prednosti, a kombinacija ove dvije namirnice može biti odlična za zdravlje.

Med je bogat raznim vitaminima, mineralima i vlaknima, a također ima brojne zdravstvene prednosti. Primjerice, med može pomoći u liječenju rana, određenih kožnih problema, a pomaže i kod upala.

Limun sadrži limunsku kiselinu koja može djelovati kao sredstvo za čišćenje u tijelu zahvaljujući svojim antiseptičkim i antibakterijskim svojstvima. Ovo voće sadrži i fitonutrijente te antioksidansima zahvaljujući kojima je limun odličan lijek za razne bolesti.

Tri su ključna razloga zašto trebate redovito piti kombinaciju limuna i meda.

Mršavljenje

Kombinacija meda i limuna u ovom napitku je, naravno, puna šećera, ali ne sadrže puno kalorija. Ono što je još bolje je da gustoća ovog pripravka žini želudac punim. Konzumiranje ove mješavine zapravo može poboljšati vaš metabolizam pa će vam pomoći u gubitku kilograma.

Poboljšava probavu

Kombinacija meda i limuna je izvrstan tonik koji može biti koristan za probavni sustav. Kad pijete vodu s limunom i medom poboljšavaju se želučane sekrecije pa će želudac bolje razgraditi hranu i hranjive tvari će se brzo apsorbirati.

Pomaže kod problema s aknama

Miješanje limunovog soka i meda u vodi može pomoći u suzbijanju iritacije kože, piše Healthy builderz. Ova dva sastojka zapravo mogu poboljšati stanje vaše kože jer su bogati vitaminom C i imaju antibakterijska svojstva koja se zapravo mogu boriti protiv svih bakterija koje se razvijaju na vašoj koži.

Oglašavanje

Zdravlje

Zašto je dobro jesti grah?

Objavljeno

na

By

Iako se dugo zna da je konzumacija graha dobra za zdravlje, danas se ovoj mahunarki pridaje još više pažnje zbog novih informacija koje donose naučnici. Grah posjeduje iznimnu energetsku vrijednost te sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, piše Prvo zdravlje.

Grah je odličan izvor bjelančevina i za razliku od drugih izvora bjelančevina, grah ima malo masti te ne sadrži nepoželjne zasićene masti i holesterol. Jedna porcija graha osigurava oko 20 posto dnevnih potreba za vlaknima. Pored toga, grah sadrži lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij.

Odličan je izvor vitamina K te folne kiseline (vitamina B9), piridoksina (B6), riboflavina (B2) i vitamina B3. Širok spektar fitohemikalija identificiranih u grahu štiti ćelije od razvoja raka te usporava rast tumora. Zbog visokog sadržaja vlakana, dodatak graha vašoj ishrani može vam pomoći da se brže i duže osjećate sitim.

Postoji puno jednostavnih načina da dodate grah u obroke i iskoristite blagodati ove mahunarke. Poznato je da Englezi jedu grah i na tostu, a grah i riža svakodnevno su jelo u mnogim svjetskim kuhinjama. Osim toga, grah možete jesti na sljedeće načine:

Stavite grah u tortilje od cjelovitog zrna ili pitu/hljeb.

− Dodajte grah supi, salatama i jelima od tjestenine.

− Ubacite grah u dinstano povrće ili ga pomiješajte s kuhanim zelenilom i bijelim lukom.

− Napravite domaći humus od graha koji ćete mazati na sendviče ili umakati krekerima od cjelovitog zrna ili vegi štapićima.

Fokus

Nastavite sa čitanjem

Zdravlje

Šta se događa u tijelu ako svaki dan uzimate vitamin C?

Objavljeno

na

By

Vitamin C se nalazi u nekim namirnicama prirodno, nekima se dodaje, a dostupan je i kao dodatak prehrani.

 

No, kako svakodnevno uzimanje ovog vitamina utječe na tijelo? Prema riječima dr. Darrena Mareinissa, ovaj vitamin je esencijalan dodatak svakodnevnoj prehrani, a znati kako on utječe na tijelo je važno.

 

– Vitamin C se ne proizvodi u organizmu stoga ga je potrebno unositi putem hrane . izjavio je on.

 

Vitamin C se nalazi u citrusnom voću, ali i povrću, a neki ga ljudi vole unositi pomoću suplemenata. Nedostatak vitamina C može uzrokovati brojne zdravstvene probleme, a među najčešćim simptomima spadaju gubitak težine, umor, upaljene desni koje znaju krvariti, rane kojima treba dugo da zacijele, prehlada za prehladom i sl.

 

– Vitamin C je esencijalna komponenta vezivnog tkiva i igra veliku ulogu u njegovu oporavku – navodi dr. Mareiniss.

 

Antioksidansi mogu spriječiti oštećenje stanica, a samim time djeluju dobro na zdravlje, kada je u pitanju oksidativni stres. Dr. Mareiniss pojašnjava da je vitamin C potreban za biosintezu kolagena i zato se nalazi u tako puno kozmetičkih proizvoda. Postoje dokazi da on drži bolesti srca podalje, a jedna od najvećih provedenih studija, koja je uključivala 85.000 žena, pokazala je kako unos vitamina C putem namirnica, ali i suplemenata, smanjuje rizik od koronarnih bolesti.

 

Postoje također i dokazi kako vitamin C može prevenirati bolesti vezane sa starenjem, makularnu degeneraciju i kataraku, dva vodeća uzroka gubitka vida. Smatra se odličnijim pomagačem jakoga imuniteta, no neki stručnjaci ističu da ne mora biti toliko dobar u sprečavanju prehlade, kako ste možda mislili. On može skratiti trajanje prehlade, dodaje dr. Mareiniss te pojašnjava kako osim toga može i smiriti uobičajene simptome kod opće populacije, a vjerojatno zbog antihistaminskog djelovanja radi visoke doze vitamina C.

 

Iako nije toksičan niti će uzrokovati teške posljedice ako se uzima u prevelikoj dozi, može biti odgovoran za probleme poput proljeva, mučnine i grčeva u stomaku. Postoje neki dokazi koji upućuju na to da visoke doze vitamina C mogu potaknuti određene reakcije koje će uzrokovati nastanak bubrežnih kamenaca.

 

Vitamin C će doprinijeti apsorpciji željeza, a jedna je studija pokazala kako samo 100 mg vitamina C može potaknuti bolju apsorpciju željeza u krvi. Budući da je nemoguće stvoriti veću zalihu ovog važnog nutrijenta, vrlo je važno svakodnevno ga uzimati u dovoljnoj količini. Birajte paprike, narandže, ananas, limun i grejp, jagode, papaju, brokule, prokulice, zelje, kelj, kivi i peršun. Valja imati na umu kako termička obrada namirnica uništava sav vitamin C, stoga pripazite na način pripreme. Preporučena dnevna doza iznosi 90 mg za muškarce, 75 mg za žene, a pušači i osobe koje boluju od artritisa trebali bi uzimati dodatnih 35 mg svakodnevno.

 

Faktor

Nastavite sa čitanjem

Najčitanije