Svi parovi se svađaju, ali neki to pretvaraju u korist za vezu

6

Svaki par se svađa. Neki od njih to rade otvoreno vičući jedno na drugo, dok drugi to rade ‘prešutno’ izbjegavajući razgovor. Bez obzira na metodu, rezultat je isti: povrijeđeni osjećaji i razočaranje. Donosimo par savjeta kako izbjeći povrijeđene osjećaje konstruktivnim razgovorom i raspravom. Dobro provedena svađa može biti prvi korak rastu i napretku veze te rješavanju dugoročnih problema.

1. Shvatite da sam bijes nije destruktivan. Postoji velika razlika između ljutnje i bijesa. Kada je netko ljut, on mora izraziti svoje osjećaje. Ne razbijaju stvari ili narušavaju odnose – to ponašanje je rezultat bijesa.




2. Razgovarajte o svojim osjećajima prije nego što se naljutite. Kada vi ili vaš partner možete pristupiti problemu i mirno ga riješiti, do svađe možda nikad ni ne dođe. Ponekad se stvari jednostavno moraju verbalizirati i većina svađa se može izbjeći ako oboje ljudi u vezi razumije kako se osjeća onaj drugi.

3. Ne podižite glas. Nevjerojatno je kako se problemi povrijeđenih osjećaja ili razlika mogu riješiti tihim glasom. Ljudi koji su skloni vikanju i jakim emocijama trebaju probati rješavati svoje probleme šaptanjem. Oni koji su probali su uvidjeli da tihim komuniciranjem smanjuje čimbenik ljutnje u odnosu.

4. Nemojte ugrožavati odnos s partnerom i ne uzimajte svaku svađu kao prijetnju vašem odnosu. Ovakva vrsta emocionalne ucjene kod drugog partnera potiče osjećaj nemoći i želju za bijegom piše Psychology Today. Može se dogoditi da takve ucjene potaknu partnera da prekine odnos ili da se osjeća bezvrijedno te zbog toga padne u depresiju.

5. Ne gomilajte situacije iz prošlosti koje u svađama koristite kao argumente. Ako se nešto dogodilo prije više godina, valjda je i riješeno, inače vučete puno prtljage zbog koje se samo loše osjećate. Prvo se treba pozabaviti s aktualnim problemom koji vas koči da imate normalnu komunikaciju, a ako stvarno imate neriješene probleme iz prošlosti, razgovarajte s partnerom o njima u neko drugo vrijeme.





6. Ne izbjegavate svoj bijes. Ako dovoljno dugo gutate svoju ljutnju i bijes, u nekom trenu ćete eksplodirati i reći i učiniti nešto što zapravo niste željeli. Ljutnja ne umanjuje ljubav, možete biti ljuti na one koje volite. A ti koji se najviše vole, najviše mogu i povrijediti. Zato je nabolje svaki put kad se osjećate povrijeđeno, ljuto, zapostavljeno ili nešto treće, reći partneru kako se osjećate i odmah to riješiti, a ne čekati i skupljati negativne emocije koje će lošu situaciju samo pogoršati.

7. Napravite korak po korak plan rješavanja problema bez potrebe da se povisuju tonovi. Počnite tako da svaki od vas uzme pet minuta da iznesete svoje osjećaje, a zatim odvojite dvadeset minuta pauze da razmislite o tome što je vaš partner rekao i tek onda krenite s razgovorom kako biste razriješili nastali problem. Ponekad je teško isprve riješiti problem, pogotovo kad se radi o nečem ozbiljnom, stoga se ne zabrinjavajte ako tijekom prvog razgovora ne dođete odmah do rješenja problema.

8. Zlostavljanje nikad nije dopušteno. To uključuje verbalno zlostavljanje, bilo koju vrstu nasilja, uključujući udaranje vratima, lupanje po namještaju ili bacanje manjih stvari. Ako vaši argumenti eskaliraju do toga, najpametnije je otići van iz kuće.

9. Ne dajte se isprovocirati. Zapamtite da je negativna pažnja još uvijek pažnja. Ako vas vaš partner pokušava uvući u raspravu ili svađu jer je on loše volje, oduprite se, koliko god to bilo teško, Neki ljudi započinju svađe samo kako bi se trenutačno osjećali moćno i zadovoljno. Izbjegavajte da vas partner usisa u svađu oko ničega samo zbog njihove potrebe za pažnjom.

10. Slušajte svoje tijelo. Kad je čovjek ljut tijelo oslobađa kemikalije koje mogu izazvati destruktivne reakcije. Naučite čitati svoje osjećaje i kako, na primjer ljutnja, utječe na vas fizički i emocionalno.