Magazin

Stigao je film o legendi Formule 1 Michaelu Schumaheru, prikazani do sada neviđeni snimci

Objavljeno

na

Dugoočekivani dokumetnarni film “Schumacher” objavljen je danas na Netflixu, upravo na 30. godišnjicu od ulaska njemačkog vozača u Formulu 1.

Nikad viđene snimke u javnost je pustila njegova porodica, omogućivši nam da uvidimo kako je najbrži vozač na svijetu želio pobjeđivati, ali i živjeti običan život.
Crveni kombinezoni, pokrivena lica i glave pod kacigama, urnebesna jurnjava i apetit za velikim novcem. Blizina smrti. Ne, ne govorimo o popularnoj seriji “Money Heist” već o dokumentarnom filmu o šampionu Formule 1 “Schumacher”. Netflix je danas objavio dokumentarac koji su svi čekali. Zove se “Schumacher” i predstavlja emocionalno filmsko putovanje s čovjekom, koji je bio brži od mnogo čega, ali nažalost ne i od sudbine.

Legendarni vozač Formule 1 Michael Schumacher je prije osam godina doživio fatalnu nesreću na skijanju u Francuskoj i nestao iz javnog života. Novinske stupce punile su vijesti o njegovom komatoznom stanju i svi su očekivali kada će se oporaviti od ozlijeda glave i ponovo zasjati u svom punom sportskom kapacitetu. Međutim, vijesti iz kartona u podnožju bolesničke postelje su bile uglavnom iste i vrlo malo obećavajuće, pa do dan danas zapravo ne znamo kakvo je zdravstveno stanje njemačke F1 legende, nakon dugogodišnje paralize usljed teške povrede mozga. I da, nedostaje nam.

Za sedmostrukog šampiona F1 su svi čuli, pa čak i oni koji o motosportu ne znaju ništa. Netflix je otkupio prava na prvi dokumentarac snimljen zahvaljujući naporima njegove porodice, prije svega supruge Corinne. Istinski zaljubljenici u munjevite bolide dobili su film upravo na dan kada se navršilo trideset godina od njegovog ulaska u Formulu 1. Režirali su ga Vanessa Nöcker, Hanns-Bruno Kammertöns i Michael Wech, dajući po prvi put uvid u vozačev život i karijeru, i to preko brojnih arhivskih snimaka, intervjua s članovima porodice, prijateljima i nekadašnjim rivalima. Priča filma započinje 1991. godine s ulaskom Schumahera u Formulu 1, uz razgovore s njegovim ocem, suprugom i dvoje djece, Ginom i Mickom, koji je krenuo očevim stopama i vozi u Haas F1 timu. U filmu o Schumiju govore Jean Tod, Sebastian Vettel, Mika Hakkinen, i mnogi koji su “derali” gume na stazi sa slavnim šampionom. A među sagovornicima su i glavešine F1 – Flavio Briatore i Bernie Ecclestone, koji kaže da su do pojave Schumachera svi željeli biti Ayrton Senna, a onda je tome došao kraj.

Dokumentarni film “Schumacher” nam otkriva porodičnu pozadinu uspjeha njemačkog vozača vezanu za njegovog oca, koji ga je inficirao vožnjom, jer je posjedovao vlastite karting staze, gdje je Schumi od malih nogu izvodio vratolomije. U filmu vidimo njegove fotografije kao malog dječaka u karting bolidu, a zatim i kao ozbiljnog ambicioznog tinejdžera, koji je oduvijek znao šta hoće. Dečko proizvođača majica je “razbucao” McLaren i Wiliams. Njemački šampion je vozio za Benetton, Mercedes GP i Ferrari, a predstavnici svakog od F1 divova imaju ponešto za reći o slavnom vozaču. Dokumentarac je urađen u maniru punokrvnih sportskih filmova i donosi miris oktana i ponešto adrenalina. Vidjet ćete Michaela na stazi u trenutku Sennine smrti i vidjeti njegove suze u očima dok se prisjeća trenutaka koji su pratili jednu od najvećih tragedija F1, zbog koje noćima nije mogao spavati, kriveći sebe za smrt legendarnog Brazilca.

“Schumacher” je ozbiljan dokumentarac, jer progovara o svim aspektima vozačeve ličnosti, bile one dobre i loše, a znamo da svaki sport ima i svoju mračnu stranu, ili kako bi se to reklo sportskim žargonom, dvije su strane medalje. Ono što boji film izuzetnom emocionalnom toplinom jeste da pored njegovog talenata u kokpitu bolida, vidimo porodičnog čovjeka i vesele trenutke koje je provodio sa svojom djecom i prijateljima. Svi se vratolomija na stazama prisjećaju s nostalgijom, a neki progovaraju o nagloj naravi šampiona, koja ga je često dovodila do kontroverzi. Na Velikoj nagradi Velike Britanije, prisjetimo se, dogodilo se da na bolidu Michaela Schumachera otkaže zadnja kočnica, pa je na kraju utrku završio sa slomljenom nogom. Tako je zbog povrede propustio šest utrka i ispao iz lova na naslov prvaka sezone.

O mnogim teškim trenucima sada o svemu progovara njegova supruga, koja mu je godinama pružala utočište od frenetičnog svijeta slave, gdje je skupljao snagu i obnavljao energiju potrebnu da ga prvog dovede do cilja, a sada se brine o njemu kada je vezan za postelju. Želio je živjeti normalan život. I zato ga danas nema u javnosti. Živi normalanim životom i kao bolestan čovjek.

Sudbina je puno puta bila naklonjena njemačkom šampionu, ali se na koncu ironično poigrala s najbržim čovjekom Formule 1, u rijetkim trenucima kada je munjevito jurio a nije nosio kacigu. Na sniježnoj stazi francuskog skijališta Meribel, Michael Schumacher 2013. godine nije došao do cilja.

Klix

Oglašavanje

Magazin

Jedan od najvećih hitova: Znate li priču o tome kako su nastale “Žute dunje”?

Objavljeno

na

Od

Malo ko zna da je Goran Bregović autor pjesme koju izvodi Davorin Popović pod nazivom “Žute dunje”

Naime u okviru muzike za film “Kuduz” koju je pripremio Bregović, pjevač Indexa, je otpjevao obradu stare sevdalinke “Voljelo se dvoje mladih” koja je pod imenom “Žute dunje” objavljena kao dio soundtracka za film “Kuduz”.

Legendarni novinar Pavle Pavlović napisao je kako je nastala pjesma “Žute dunje”

“Kad čujem ono: “Voljelo se dvoje mladih šest mjeseci, godinu…” i plakao bih i smijao se. Posljednjim atomima snage najčešće uspijevam u ovom drugom. Sjetim se tada kako su se snimale te legendarne Žute dunje. Goran Bregović, autor pjesme, već je gubio živce a pjevač Davorin Popović bio je ljut kao ris. Nakon desetak ponavljanja, istrčao je iz tonskog studija i, onako po sarajevski, naredi Bregi da briše iz vidokruga. Poslije cigarete smirenja, Pimpek (Nadimak Davorina Popovića) se vratio pred mikrofon i u cugu otpjevao ono što nas već više od dvije decenije prikuje dok oduševljeno slušamo majstora glasa. Kada je izašao iz studija samo je, onako u prolazu, dobacio kompozitoru: – Mali, tako se to radi…”

“Osmijeh na legendarni sarajevski mangupluk polagano zamre kada se prisjetim koliko je dobrih ljudi, što su bili vezani uz Žute dunje već zauvijek otišlo. Kako godine teku, raja polagano zaboravlja da je ta pjesma vezana za film Kuduz (tur. bjesnilo) Ademira Kenovića. Kao i pjesma, i film je bio izuzetni plod rascvjetale predratne sarajevske kulture” napisao je Pavle Pavlović

Staru, gotovo zaboravljenu sevdalinku “Voljelo se dvoje mladih” izvodio je Himzo Polovina, i pjesma se nalazi na albumu “Narodne pjesme iz Bosne i Hercegovine” koji je objavljen na početku sedamdesetih godina.

Zahvaljujući Himzi Polovini mnoge zaboravljene pjesme su ostale zabilježene za sva vremena, među njima je svakako i sevdalinka “Voljelo se dvoje mladih”

Tekst i muzika za “Voljelo se dvoje mladih” su nešto drugačiji u odnosu na “Žute dunje” pa možete uporediti.

Davorin Popović -“Žute dunje”

Voljelo se dvoje mladih
šest mjeseci i godinu.
Kad su htjeli da se uzmu,
da se uzmu, aman, aman,
dušmani im ne dadoše.

Razbolje se l'jepa Fatma,
jedinica u majke,
poželjela žute dunje,
žute dunje, aman, aman,
žute dunje iz Stambola.

Ode dragi da donese
žute dunje carigradske,
al’ ga nema tri godine,
tri godine, aman, aman,
nit’ se javlja, niti dolazi.

Dođe dragi sa dunjama,
nađe Fatmu na nosilima:
“Dv'jesto dajem, spustite je,
tristo dajem, otkrijte je,
da još jednom Fatmu ljubim ja!”

“Dv'jesto dajem, spustite je,
tristo dajem, otkrijte je,
da još jednom Fatmu ljubim ja!”

Himzo Polovina ” Voljelo se dvoje mladih”

Voljelo se dvoje mladih
šest mjeseci i godinu
i htjedoše da se uzmu
oh aman, dušmani im ne dadoše

Razbolje se lijepa Fatma
jedinica u majke
zaželjela žute dunje
oh aman, aman, aman
žute dunje iz Stambola

Ode dragi da donese
žute dunje carigradske
vrijeme prošlo, al’ ga nema
oh aman, nit’ dolazi nit’ se javlja

Kad se vrati sa dunjama
sretne Fatmu na nosilima
dvjesto dajem, spustite je
oh aman, aman, aman
trista dajem, otkrite je

Da još jednom vidim Fatmu
oh aman, aman, aman
moju Fatmu na nosila
da bar jednom ljubim Fatmu
oh aman, mrtvu Fatmu na nosila

Buka

Nastavite čitati

Magazin

Preminuo John Challis, legendarni Boycie iz Mućki

Objavljeno

na

Od

Glumac John Challis, popularni Boycie iz britanskog sitcoma Mućke (Only Fools and Horses), preminuo je danas u 79. godini.

Kako javljaju britanski mediji Challis je preminuo nakon duge i teške bolesti.

“Naš i vaš dragi prijatelj, John Challis, preminuo je mirno u snu, nakon duge borbe sa rakom. Uvijek ćemo ga pamtiti kao Boycieja, koji je ostavio veliko naslijeđe iza sebe, ono koje će nas tjerati na smijeh u godinama koje su pred nama”, saopćeno je.

Pored serije Mućke koja je obilježila njegovu karijeru, imao je zapaženu ulogu i u seriji “The Green Green Grass”.

Rođen je u Bristolu, 16. augusta 1942. godine. Odrastao je u jugoistočnom Londonu, a glumom se počeo baviti sa 22 godine. Pretežno je igrao u televizijskim serijama, a manje u pozorištu. Iza njega su četiri braka, a nije imao djece.

Prije 10 dana obilježena je 40. godišnjica početka emitovanja Mućki, serije koja je postala sastavni dio pa i stil života brojnih generacija kako u svijetu tako i na Balkanu, ali i serije čiji humor ni nakon 40 godina nije izblijedio.

Bh portal/Klix

Nastavite čitati