Šetnja je najbolji lijek: Počnite već danas!

14

Samo 15-30 minuta šetnje svakog dana može drastično poboljšati ne samo vaš izgled, već i cjelokupno zdravstveno stanje

Da li ste ikada čuli Hipokratovu izreku: „Šetnja je najbolji lijek“? Samo 15-30 minuta šetnje svakog dana može drastično poboljšati ne samo vaš izgled, već i cjelokupno zdravstveno stanje. Besplatno je, lahko i ne zahtjeva puno truda! Pa onda, zašto ne bismo šetali?

Evo na šta sve šetnja pozitivno utiče:

Pozitivne promjene u mozgu

Šetanje sprečava ranu pojavu demencije, smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti i popravlja sveukupno mentalno zdravlje čovjeka. A da ne pominjemo da redukuje stres i održava visok nivo endorfina.

Poboljšava vid

Iako možda djeluje da su oči poslednja stvar koja može biti povezana sa nogama, hodanje zapravo ima koristi i za zdravlje očiju. Može čak da pomogne u borbi protiv glaukoma time što olakšava očni pritisak.

Prevencija srčanih oboljenja

Prema Američkoj asocijaciji za srce, hodanje nije ništa manje efikasno nego trčanje kada je u pitanju prevencija bolesti ili moždanog udara povezanog sa srcem. Ova aktivnost pomaže u izbjegavanju problema sa srcem tako što snižava visoki krvni pritisak i nivo holesterola i poboljšava cirkulaciju krvi.

Povećava volumen pluća

Hodanje je aerobna vježba koja povećava protok kiseonika u krvotoku i pomaže u jačanju pluća, i eliminiše toksine i nepotrebne materije iz pluća. Zbog boljeg i dubljeg disanja mogu se ublažiti i neki simptomi plućnih bolesti.

Dobro utiče na pankreas

Možda je teško povjerovati, ali hodanje kao vid vježbanja je mnogo efikasnije sredstvo u sprečavanju dijabetesa od trčanja. Ovo istraživanje pokazuje da je grupa „šetača“ pokazala poboljšanje tolerancije glukoze skoro 6 puta (tj. koliko se šećer u krvi apsorbuje u ćelijama) nego u grupi „trkača“, tokom perioda od 6 meseci.

Poboljšava varenje

30 minuta šetnje svakog dana ne samo da može smanjiti rizik od raka debelog creva u budućnosti, već može i poboljšati našu probavu i konstipaciju pomažući regulisanje rada creva.

Toniranost mišića

Mišićni tonus i gubitak težine (u slučajevima prekomerne težine), također, se mogu postići hodanjem. Praksa hodanja 10.000 koraka dnevno može se računati kao stvarna vježba u teretani, pogotovo ako dodate neke intervale ili hodate uzbrdo.

Pored toga, nema bolnih mišića narednog dana.

Čvršće kosti i zglobovi

Hodanje može osigurati veću pokretljivost zglobova, spriječiti gubitak koštane mase, pa čak i smanjiti rizik od preloma. Fondacija „Artritis“ preporučuje da se umjereno hoda najmanje 30 minuta dnevno kako bi se smanjio bol u zglobovima, kao i ukočenost i upala.

Oslobađa od bola u leđima

Hodanje može postati pravi spasilac za one koji boluju od bolova u leđima tokom napornih vježbi. Pošto je to aktivnost sa malim naporom, neće izazvati više bola ili nelagodnosti, kao što je trčanje. Hodanje doprinosi boljoj cirkulaciji krvi u spinalnim strukturama i poboljšava držanje i fleksibilnost koja je izuzetno važna za zdravu kičmu.

Za smireniji um

Ako hodanje poboljšava simptome depresije kod pacijenata sa ozbiljnim depresivnim poremećajima, samo zamislite kako nam to može pomoći kada se osjećamo slabo ili iscrpljeno. Vesela šetnja sa prijateljem ili voljenom osobom samo će umnožiti osjećanje sreće i poboljšati vaše raspoloženje!