Povežite se sa nama

Magazin

Radovi u bašti čuvaju zdravlje

Objavljeno

-

Zahvaljujući radovima u bašti, pokazuju brojne studije, imat ćete normalnu težinu, idealan krvni pritisak, a interakcija s biljkama može da poboljša i raspoloženje i mentalno zdravlje.

Lagani rad

Priroda ima ogroman utjecaj na zdravlje, tvrde stručnjaci, jer nivo kortizola kod ljudi opada kada su okruženi mirom i zelenilom. Stoga, zavrnite rukave i kopajte, sadite, pljevite i zalijevajte vaše biljke ovog ljeta. Evo kako ćete na duže staze imati koristi od vrtlarstva.

Vrtlarstvo se smatra vježbom umjerenog intenziteta. Studije pokazuju da možete da sagorite oko 330 kalorija tokom jednog sata laganog rada u dvorištu, više nego hodajući umjerenim tempom u istom vremenskom periodu. Muškarci i žene koji su učestvovali u programu za vrtlarstvo imali su i znatno niže indekse tjelesne mase nego njihove neaktivne komšije, rezultati su istraživanja iz 2013. godine, objavljeni u American Journal of Public Health.

Vitamin D

Samo 30 minuta fizičke aktivnosti umjerenog intenziteta tokom većine dana u sedmici može da spriječi nastajanje visokog krvnog pritiska ili da ga drži pod kontrolom. Američki zdravstveni stručnjaci savjetuju da se 30-45 minuta dnevno bavite vrtlarstvom.

Kada ste na otvorenom, koža je izložena suncu, pa potiče tijelo da proizvodi vitamin D koji pomaže tijelu da apsorbira kalcij, mineral neophodan za formiranje kostiju.

Na trpezi uvijek imate svježe i zdrave proizvode - Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba

Zdravija ishrana

Kada sami proizvodite voće i povrće, to znači da na trpezi uvijek imate svježe i zdrave proizvode. Preporučuje se konzumiranje najmanje dvije šoljice povrća i 1,5 šoljica voća dnevno kako biste u organizam unijeli potrebne hranljive sastojke i na taj način smanjili rizik od hroničnih bolesti. Vrtlarstvo pomaže ljudima da razviju trajnu naviku da jedu dovoljno voća i povrća, pokazuju istraživanja iz 2016. godine obavljena na Floridi.

Smanjuje nivo stresa

 - Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba

Analizom čak 22 studije uočena je veza između vrtlarstva i smanjenja simptoma depresije i anksioznosti. U stvari, neke bolnice čak koriste brigu o cvijeću kao vrstu rehabilitacije za osobe koje se oporavljaju od povreda, moždanog udara, operacija i drugih stanja. Njujorški program za terapiju hortikulturom pomaže pacijentima da obnove fizičko i mentalno zdravlje.

Može da nam poboljša raspoloženje  - Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba

Sam čin uzgajanja biljaka može da nam poboljša raspoloženje i život učini kvalitetnijim. Stručnjaci ističu da kada vidimo da raste nešto zeleno, živo, nešto što je plod i našeg truda, tada u nama raste i nada i vjera u budućnost.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Magazin

Nedjelju provedite uz film i domaći čips, evo recepta

Objavljeno

-

Od

Jednom kada otvorite vrećicu čipsa zaista je teško zaustaviti se, ali svi dobro znamo koliko je ova grickalica nezdrava.

Zato danas pripremite svoju, zdraviju verziju. Uživajte uz film i opustite se nakon naporne sedmice.

Uzmite nekoliko krompira, papir za pečenje, malo maslinovog ulja, so, bober i začine po želji.

Možete napraviti čips s aromom luka, pa koristite luk i češnjak u prahu, onaj s crvenom paprikom ili mediteranski, s ruzmarinom.

Narežite ga na jako tanke šnite, a najbolje će vam u tome pomoći ribež. Poredajte ga na papir za pečenje, dodajte malo ulja i začine koje ste odabrali. Pecite u pećnici na 200° sve dok ne poprimi zlatnu boju i ne postane hrskav.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Magazin

Jeste li probali “souffle” omlet… Savršen doručak koji nastaje, ali i nestaje u trenu

Objavljeno

-

Od

Odvajanje žumanjaka od bjelanjaka uobičajen je proces u pripremi biskvita za kolače i torte, ali kulinarski stručnjaci savjetuju da isto pokušate napraviti i sa omletom.

Upravo to je, kažu, trik za savršen omlet koji nastaje, ali i nestaje u trenu.

Umutite li žumanjke i bjelanjke odvojeno prije nego što ih spojite u jednu smjesu te ih ispečete na tavi, dobit ćete savršeni omlet kojeg zovu “souffle” omlet.

Tako ispečen omlet možete začiniti sa soli, biberom i drugim začinima ili ga čak začiniti šećerom u prahu, medom i slično. Od sastojaka vam je potrebno pet bjelanjaka, tri žumanjka, dvije kašičice maslaca i začine po želji.

Umutite pet jaja i odvojite bjelanjke od žumanjaka. Mikserom umutite bjelanjke, a u drugoj posudi odvojite samo tri žumanjka i pjenasto ih izmutite.

Pažljivo umiješajte žumanjke u smjesu od bjelanjaka. Zatim smjesu izlijte na zagrijanu tavu i poklopite. Na umjerenoj temperaturi pecite tri minute.

Nakon tri minute ubacite maslac i pecite još tri minute. Začinite omlet začinima po želji i vaš doručak je spreman.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije