Connect with us

Lifestyle

Prije nego što postaneš ministar i direktor, donesi potvrdu da si zdrav

Objavljeno

na

Jeste li se ikad upitali da li za imenovane državne funkcionere („dužnosnike“) vrijede ista pravila i isti zakoni kao za običan svijet i obične ljude? Mora li taj neki dužnosnik – prilikom stupanja na radno mjesto – pribaviti relevantne potvrde i nalaze o valjanosti svoga tjelesnog i mentalnog zdravlja?

Predugo sam svjedok naših društvenih zbivanja i barem je tridesetak raznih ministara bivalo u prilici da odlučuje o mojoj egzistenciji.

Iznimne situacije

Ne mora. Ja i ti moramo, on ne mora. A ko mu je dao to pravo da ne mora ono što ja moram? Dao ga on sam sebi. Dali ga oni sami sebi. – E, to im se pravo mora oduzeti!

Iznimne društvene situacije i stanja – kakvo nam je, evo, palo sa nebesa i dopuzalo iz bunkerisanih naučnih laboratorija – nalažu da se zategnu, a ne da se olabave uzde kolektivne discipline i do maksimuma pojača kontrola onih koji odlučuju o našim životima. Ne može svaki Onaj Kojeg Stranka Odabere preuzimati važne društvene poslove a da prije preuzimanja ne podastre validne dokaze o svome tjelesnom i mentalnom zdravlju!

Pa se ne bi moglo događati da ministar zdravlja, nakon dva mjeseca od stupanja na dužnost, podnese ostavku – iz zdravstvenih razloga! – Predugo sam svjedok naših društvenih zbivanja i barem je tridesetak raznih ministara bivalo u prilici da odlučuje o mojoj egzistenciji, i danas, u svojoj 77. godini, s punom odgovornošću tvrdim da sam susretao, i susrećem, visoko pozicionirane dužnosnike koji bi imali velikih problema da pred odgovornom komisijom dokažu svoje mentalno zdravlje.

Ne mislim ovdje na razne vrste ovisnosti – u koje lako upada onaj koji je do juče bio svega željan, pa mu odjednom sve postalo dostupno – nego na stvarne mentalne poremećaje, s kojima mu ne bi bio dopušten ulaz u školsku učionicu, a jeste u ministarsku fotelju i na bilo koju direktorsku poziciju!

Obični građani

Kratko, jasno – dok ne bude kasno: prije nego završe izbori i počne jagma oko „pozicija“, po najbržoj mogućoj proceduri donijeti uredbu koja bi i sve buduće funkcionere, ministre i direktore obavezala na poštovanje zakona koje moraju poštovati svi ostali, tzv. obični građani.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Lifestyle

Kako se rashladiti prije spavanja u vrućim ljetnim noćima

Objavljeno

na

Od

Visoke temperature mogu negativno utjecati na kvalitet sna i uzrokovati često buđenje i znojenje. Pridržavajući se određenih pravila i metoda, kao što je tuširanje toplom vodom i hlađenje pulsnih tačaka, možete olakšati vlastitom organizmu i omogućiti prijeko potreban odmor tokom noći.

Zagrijavanje dok spavate je vrlo normalno i nešto je što mnogi ljudi doživljavaju svake noći. Idealna temperatura za spavanje je između 15 i 20 stepeni Celzijusa, a kada temperatura postane viša od ove, jako je teško zaspati.

Faza dubokog sna povezana je s hladnim tjelesnim temperaturama, zbog čega visoke temperature mogu naštetitit kvaliteti sna.

Ono što radite prije spavanja također može utjecati na to kako spavate tokom noći. Zbog toga je važno stvoriti rutinu za spavanje koja će vam omogućiti da se ohladite prije nego legnete. Ako vam je vruće u snu, pokušajte uključiti neke od dolje navedenih savjeta u svoju noćnu rutinu.

Tuširajte se toplom vodom

Kada se tuširate ili kupate toplom vodom prije spavanja, možete smanjiti osnovnu tjelesnu temperaturu. Dok će temperatura rasti pod tušem, kad izađete, tijelo će se početi hladiti. Povrh toga, topla voda može vam pomoći i da brže zaspite.

Koristite obloge na licu

Jedno od najčešćih mjesta na kojima se ljudi znoje je na glavi i licu, pa je važno da ovo područje bude hladno. Da biste to učinili, zamrznite krpu ili peškir za umivanje prije spavanja i koristite je kao hladni oblog kada pokušavate zaspati.

Jedite manje obroke prije spavanja

Teški obroci puni masti, ugljikohidrata i začina koriste više energije da ih vaše tijelo razgradi. Ljuti obroci također imaju tendenciju da uzrokuju znojenje. Zbog čega se preporučuje da se držite nečega laganog i zdravog prije spavanja. Razmotrite opcije kao što su salata, piletina ili riba. Ako žudite za kasnom užinom, dajte prednost hrani koja vam pomaže zaspati, poput kokica ili tamne čokolade.

Zamrznite bocu s vodom

Zajedno sa krpom, stavite bocu vode ili dvije u zamrzivač i pustite da se zalede. Prije spavanja izvadite ih i upotrijebite kao hladni oblog. Možete ih koristiti za hlađenje lica i vrata ili smjestiti u krevet oko sebe kako biste se rashladili.

Rashladite pulsne tačke vrećicama leda

Hlađenjem pulsnih tačaka proširit ćete efekat hlađenja na ostatak tijela. Da biste to učinili, upotrijebite obloge s ledom kako biste rashladili različite pulsne tačke, poput članaka, zglobova, leđa, koljena i unutrašnjosti lakata. Radite to otprilike 20 minuta.

Držite roletne zatvorene tokom dana

Ovaj savjet je posebno važan tokom toplih ljetnih dana. Držite roletne tokom dana spuštene kako biste izbjegli propuštanje viška toplote. Razmislite o ulaganju u zatamnjene nijanse kako biste spriječili propuštanje sunčeve svjetlosti.

Ograničite unos alkohola prije spavanja

Pijenje alkohola prije spavanja ne samo da šteti vašem snu, već može uzrokovati i talase vrućine i noćno znojenje. Kada pijete alkohol, krvne žile se šire i približavaju površini kože, što uzrokuje znojenje.

Vježbajte ujutro

Nije iznenađenje da se od vježbanja znojite. Ako vam je vruće dok spavate, važno je izbjegavati vježbanje preblizu vremenu namijenjenog za spavanje, jer to može otežati pad tjelesne temperature za vrijeme spavanja. Umjesto toga pokušajte vježbati ujutro. Ranojutarnje znojenje ima brojne prednosti, uključujući sposobnost produženja trajanja faze dubokog sna.

Pijte ledenu vodu

Držite čašu ledene vode pored kreveta da pijete kad vam noću bude vruće. Znojenje dok spavate može rezultirati dehidracijom, pa je dobro hidrirati se tokom dana i držati vodu pored kreveta u slučaju da se probudite žedni. Može vam pomoći i da se rashladite ako je noću prevruće.

Izbjegavajte previše sunca tokom dana

Iako je dobivanje vitamina D ujutro odličan način prirodnog buđenja, previše sunca može biti loše za vašu kožu i vaš san. Opekotine mogu uzrokovati znojenje tokom noći i osjećaj nelagode. Obavezno nosite kremu za sunčanje i ograničite vrijeme na suncu ako vam je navečer pretoplo za spavanje.

Nastavite čitati

Lifestyle

Ušao u Guinnessovu knjigu rekorda kao najranije rođena beba ikada, a sada je proslavio prvi rođendan…

Objavljeno

na

Od

Dijete rođeno teško manje od pola kilograma pobijedilo je crne slutnje i proslavilo svoj prvi rođendan. Kad se Richard Scott William Hutchinson rodio pet mjeseci prerano, u Guinnessovu knjigu rekorda se upisao kao najranije rođena beba ikad. Međutim, ljekari su njegove roditelje pripremili na najgore. Dječaku su davali 0 posto šansi za preživljavanje.

Richard je rođen 131 dan prije očekivanog termina u dječjoj bolnici u Minnesoti, nakon što je njegova mama pretrpjela komplikacije koje su izazvale trudove. Bio je toliko malen da je roditeljima stao na dlan. Imao je 311 grama, prenosi index.hr.

“Naš neonatološki tim smatrao je da nema šanse da preživi. Znali smo da će njegove prve sedmice života biti iznimno teške, ali osjećala sam će, ako uspije proći kroz to, preživjeti”, rekla je dr. Stacy Kern.

Zbog pandemije koronavirusa Richardovi roditelji nisu mogli prespavati kod njega u bolnici, a ostali članovi porodice ga nisu mogli posjetiti.

“Htjeli smo biti tamo da mu pružimo podršku, pa smo svaki dan putovali u bolnicu”, kazao je dječakov otac Rick.

U decembru 2020., nakon šest mjeseci provedenih u bolnici, dječak je otpušten iz bolnice.

“Taj dan je bio jako poseban. Sjećam se da sam ga podigao iz krevetića i držao u naručju, a oči su mi bile pune suza”, dodao je otac.

Nije mogao vjerovati da je to isti onaj majušni dječačić koji nije imao nikakve šanse za preživljavanje. “

Sve ovo nam je još uvijek nestvarno, ali sretni smo i dijelimo njegovu priču kako bismo povećali svijest ljudi o prerano rođenim bebama”, ističe Richardova majka Beth.

Richard je 5. juna u krugu porodice proslavio 1. rođendan.

Nastavite čitati

Najčitanije