Povežite se sa nama

Magazin

Pravo ljetno voće: Zašto je trebamo jesti dinju u toplijim danima

Objavljeno

-

Dinju znamo kao “voće” koje rashladimo i rado jedemo tokom vrelih ljetnih dana.

A ustvari, dinja je povrće i pripada porodici krastavaca. Niskokalorična je (100 grama sadrži 30 kalorija) i zbog visokog sadržaja vode (90 odsto), dinja je pravo ljetnje osveženje.

Zašto trebamo jesti dinju?

Konzumiranje voća i povrća je povezano sa smanjenjem zdravstvenih rizika izazvanih lošim životnim navikama. Istraživanja ukazuju da redovna konzumacija namirnica kao što je dinja, smanjuje rizik od gojaznosti, dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.

Dinja - pravilnom rezidbom do krupnih plodova - Povrćarstvo ...

U nastavku ćete se upoznati s još nekim blagodetima dinje:

Starosna degeneracija makule – antioksidant zeaksantin ima zaštitnu ulogu na oko.

Astma – visok nivo beta karotena i vitamina C smanjuje rizik od razvijanja astme.

Krvni pritisak – biljna vlakna, kalij, vitamin C i holin koji se nalaze u dinji pospješuju zdravlje srca.

Karcinom – ishrana bogata beta karotenom potencijalno štiti od razvijanja karcinoma prostate i debelog crijeva.

Varenje – visok sadržaj vode i biljnih vlakana pomaže u prevenciji konstipacije te pospješuje normalan rad digestivnog sistema.

Hidriranje – zbog visokog sadržaja vode, dinja je savršena užina za sprečavanje dehidratacije tokom vrelih ljetnih meseci.

Koža i nokti  – visok sadržaj vitamina A utječe na stvaranje sebuma i tjelesnih ćelija (koža i kosa). Visok sadržaj vitamina C pospješuje stvaranje i održavanje kolagena koji osigurava strukturu kože i kose.

Dinja

Ko  treba biti pažljiv s dinjom?

Osobe kojima su prepisani beta blokatori trebaju umjereno konzumirati dinju zbog visokog sadržaja kalija. Beta blokatori mogu povećati porast nivoa kalija u krvi, piše Najboljamamanasvetu.com. Za osobe kojima bubrezi ne funkcioniraju normalno, pretjerano konzumiranje kalija može biti štetno.

Kako birati dinju?

Birajte dinju koja je čvrsta, teška i simetrična, a bez mekih tačkica ili oštećenja. Prije sječenja dinje, potrebno je dobro oprati koru (vanjski dio) da bi se smanjio rizik prenošenja salmonele na meso (unutrašnji dio).

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Magazin

Nedjelju provedite uz film i domaći čips, evo recepta

Objavljeno

-

Od

Jednom kada otvorite vrećicu čipsa zaista je teško zaustaviti se, ali svi dobro znamo koliko je ova grickalica nezdrava.

Zato danas pripremite svoju, zdraviju verziju. Uživajte uz film i opustite se nakon naporne sedmice.

Uzmite nekoliko krompira, papir za pečenje, malo maslinovog ulja, so, bober i začine po želji.

Možete napraviti čips s aromom luka, pa koristite luk i češnjak u prahu, onaj s crvenom paprikom ili mediteranski, s ruzmarinom.

Narežite ga na jako tanke šnite, a najbolje će vam u tome pomoći ribež. Poredajte ga na papir za pečenje, dodajte malo ulja i začine koje ste odabrali. Pecite u pećnici na 200° sve dok ne poprimi zlatnu boju i ne postane hrskav.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Magazin

Jeste li probali “souffle” omlet… Savršen doručak koji nastaje, ali i nestaje u trenu

Objavljeno

-

Od

Odvajanje žumanjaka od bjelanjaka uobičajen je proces u pripremi biskvita za kolače i torte, ali kulinarski stručnjaci savjetuju da isto pokušate napraviti i sa omletom.

Upravo to je, kažu, trik za savršen omlet koji nastaje, ali i nestaje u trenu.

Umutite li žumanjke i bjelanjke odvojeno prije nego što ih spojite u jednu smjesu te ih ispečete na tavi, dobit ćete savršeni omlet kojeg zovu “souffle” omlet.

Tako ispečen omlet možete začiniti sa soli, biberom i drugim začinima ili ga čak začiniti šećerom u prahu, medom i slično. Od sastojaka vam je potrebno pet bjelanjaka, tri žumanjka, dvije kašičice maslaca i začine po želji.

Umutite pet jaja i odvojite bjelanjke od žumanjaka. Mikserom umutite bjelanjke, a u drugoj posudi odvojite samo tri žumanjka i pjenasto ih izmutite.

Pažljivo umiješajte žumanjke u smjesu od bjelanjaka. Zatim smjesu izlijte na zagrijanu tavu i poklopite. Na umjerenoj temperaturi pecite tri minute.

Nakon tri minute ubacite maslac i pecite još tri minute. Začinite omlet začinima po želji i vaš doručak je spreman.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije