Povežite se sa nama

Stranke

Podnesena inicijativa za smjenu Sebije Izetbegović… Arijana Memić obrazložila zašto

Objavljeno

-

Arijana Memić, zastupnica Naroda i Pravde u Skupština u KS podnijela je inicijativu za smjenu menadžmenta KCUS-a ma čelu sa Sebijom Izetbegović.

Njenu inicijativu prenosimo u cjelosti:

Klubovi opozicionih partija (koalicije „Četvorke“), Klub nezavisnih zastupnika u Skupštini KS i zastupnici ostalih stranaka koji dijele mišljenje o potrebi hitne smjene menadžmenta KCUS-a i generalne direktorice Prof.dr. Sebije Izetbegović u Skupštini KS daju:

Inicijativu

za pokretanje postupka smjene generalne direktorice i kompletnog menadžmenta KCUS-a te imenovanje v.d. generalnog direktora i privremenog rukovodstva do izbora novog menadžmenta, a zbog neadekvatnog organiziranja zdravstvene zaštite stanovništva tercijarnog i sekundarnog-B nivoa u uslovima pandemije, nepostojanja jasnih planova i procedura za postupanje u uslovima vjerovatnog pogoršanja situacije u vezi sa pandemijom, loše kadrovske politike, neprestanog politiziranja zdravstva kao bitne funkcije društva u aktulenoj situaciji i općeg nezadovoljstva i nesigurnosti stanovništva, a koje je izazvano neodgovarajućim radom menadžmenta KCUS-a.

Obrazloženje:

Inicijativa se pokreće iz više razloga čiji sadržaj su različiti problemi i devijacije u radu menadžmenta KCUS-a koji posljedično rezultiraju sve manjim brojem zdravstvenih usluga za stanovništvo, nižim nivoom kvaliteta, zatvorenošću klinika za pacijente, drastičnom neiskorišćenošću kapaciteta, lošom koordinacijom sa ostalim nivoima zdravstvene zaštite i zdravstvenim ustanovama te nepovjerenjem stanovništva – korisnika usluga.

Cilj Incijative je da se nakon smjene imenuje v.d. rukovodstvo koje će brzim i efikasnim mjerama popraviti stanje u korist bolje zdravstvene zaštite građana u uslovima pandemije. Istovremeno, po redovnoj proceduri (konkursom) imenovalo bi se novo rukovodstvo (GD i menadžment) po kriteriju stručnosti i neovisnosti od političkih, ličnih i drugih uticaja.

Konkretno, kao razlozi Inicijative nadalje su neprihvatljivi sljedeći oblici funkcioniranja KCUS-a u sistemu zdravstvene zaštite:

– loše planiranje kapaciteta izolatorija za zbrinjavanje oboljelih od covid-19; očigledno je da poduzete mjere menadžmenta nisu stvorile uslove za efikasan odgovor na širenje pandemije. Izolatorij Podhrastovi je već popunjen, kapaciteti na Građevinskom fakultetu su rasformirani bez ikakve procjene tendencija pandemije, testiranje se vrši po nejasnim kriterijima, nepoznato je stanje raspoloživih količina zaštitnih sredstava, testova, lijekova i sl,

– zatvaranje kapaciteta klinika na KCUS-u za sva druga oboljenja, osim hitnih intervencija tercijarnog nivoa. Ovakvo izoliranje Kliničkog centra od pacijenata pod izgovorom zaštite od corona-virusa u mjeri koja se provodi je neopravdano i već ide na štetu zaštite zdravlja pacijenata. Svakodnevna vidljiva praksa ukazuje da je KCUS uspostavio sporu i neadekvatnu trijažu pacijenata u šatorima na ulazima u krug, u lošim uslovima i sa slabom organizacijom protoka ljudi što onemogućava pacijente da dobiju pravovremenu, a neophodnu terapiju;

– nepristupačnost zdravstvene zaštite građanima: uočena je „taktika“ prilikom trijaže da se čak ni hitni pacijenti indicirani za hirurške intervencije B-nivoa ne primaju na klinike, nego šalju u Opću bolnicu, bez obzira na hitnost i rizik da se zbog gubitka vremena na transport ugrozi život pacijenta; kontrolne i hladne procedure se ne provode, a onkološke i druge neodgodive se obavljaju uz velika kašnjenja, smanjen kvalitet i maltretiranja pacijenta;

– loš odnos i nepristupačnost za pacijente izvan Sarajeva; Praksa je pokazala da pacijenti npr. iz Goražda (kada nema mogućnosti liječenja) sa teškoćama ulaze u KCUS na liječenje. Poznat je i slučaj trudnice iz Olova (sada već na sudu) koja je otpuštena sa KCUS-a zbog toga što je bila corona-pozitivna, a ista je uspješno porođena u zeničkoj bolnici;

– neprestano politiziranje funkcije KCUS-a i zloupotreba političke pozicije generalne direktoice (GD) u cilju zataškavanja propusta u radu KCUS-a i obračuna sa neistomišljenicima. Primjeri za ovo su odbijanje raščišćavanja slučaja odbijanja liječenja i izmještanja mldb. pacijentice N.S., zloupotreba Ljekarske komore KS za javne obračune sa kolegama izvan KCUS-a, indicije za učešće u nezakonitoj nabavci respiratora, neovlaštren uticaj na procese na UNSA, Medicinskom fakultetu i Ljekarskoj komori KS;

– nesprječavanje i poticanje daljeg odliva stručnog kadra na štetu kvaliteta usluga; brojni slučajevi (oko 170 specijalista i 350 srednjeg osoblja) pokazuju da menadžment odnosom prema stručnom kadru potiče njihov odlazak, nema strategiju zadržavanja, popunjavanja i educiranja novog stručnog kadra čega je posljedica smanjenje nivoa kvaliteta i stručnosti u domenu tercijarnih usluga te gašenje nekih specijalističkih, posebno hirurških disciplina;

– opstrukcija razvoja i osposobljavanja kapaciteta Opće bolnice: očigledno je da KCUS nije konstruktivan, nego opstruktivan faktor u razvoju Opće bolnice. To se ogleda u poduzimanju aktivnosti koje otežavaju napore Opće bolnice sa v.d. Prof .dr. Gavrankapetanovićem na čelu da za građane Sarajeva/KS osiguraju šire kapacitete i nove vrste usluga (npr. menadžment KCUS-a ometa stavljanje napuštene zgrade Vaskularne klinike u funkciju kapaciteta Opće bolnice i sl.);

– neadekvatna zaštita osoblja od virusa (zaštitna oprema nedovoljna), a što je rezultat lošeg planiranja i vršenja javnih nabavki na zakonski upitan način i preko nekompetentnih dobavljača. Posljedica je zaraza osoblja i koje nije u direktnom dodiru sa oboljelim od covid-19;

– neuspješnost menadžmenta KCUS-a proističe i iz činjenice da je u Skupštini KS oboren Izvještaj o radu i finansijskom poslovanju KCUS-a za 2018. godinu, ali je nova skupštinska većina ignorirala činjenicu da je obaranje izvještaja proisteklo iz objektivnih slabosti u radu i loših rezultata rada KCUS-a u domenu broja i nivoa izvršenih usluga, kadrovske politike (veliki odliv stručnog kadra) i neefkasne reorganizacije strukture i rada KCUS-a čega su posljedica pad usluga po svim osnovama.

Shodno navedenom predlažemo da se ova Inicijkativa usvoji i da se pokrene postupak smjene Upravnog odbora, menadžmenta i generalne direktorice KCUS-a.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Stranke

Afera “Respiratori”: Novaliću, Solaku i Hodžiću ukinute mjere zabrane

Objavljeno

-

Od

Osumnjičenima u aferi “Respiratori” premijeru Fadilu Novaliću, suspendiranom direktoru FUCZ Fahrudinu Solaku te vlasniku firme “Srebrena Malina” Fikretu Hodžiću ukinute su mjere zabrene.

Potvrdila je to za Raport Vasvija Vidović, advokatica premijera Novalića.

“Kolegica Mirna Delalić (advokatica Fikreta Hodžića, op.a.) me o tome obavijestila. Njoj je stiglo rješenje Suda BiH. Meni u kancelariju još nije”. Uglavnom svim su ukinute mjere zabrane”, rekla nam je Vidović.

Njih trocija osumnjičeni su za predmetu “Novalić i drugi” za zloupotrebu položaja, pranje novca te još nekoliko krivičnih djela vezanih za nabavku 100 respiratora iz Kine za 10 miliona KM.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Stranke

Treba li nam sad SFF i ko ga čuva

Objavljeno

-

Od

Dok se medicinski radnici bore i lome da savladaju tovar posla koji im zadaje korona, užurbano se radi na pripremi Sarajevo Film Festivala.

26. je to po redu kultni festival kojeg svi poštuju i vole.

U međuvremenu pokrenuta je ozbiljna rasprava o tome treba li nam ove godine festival koji, tradicionalno okuplja hiljade ljudi. Ne samo pred filmska platna, nego i u kafanama?

Organizatori kažu da treba.

Jer, filmovi su se gledali i u ratu, zašto ne bi sad?

Evo nekoliko razloga:

Otkazana je Olimpijada, Oktoberfest, Tour de France…

Da bi opravdali svoju suludu ideju, organizatori kažu da će ovaj festival biti drugačiji od svih.

Objasnili su, npr., kako će izgledati projekcije u popularnom Metalcu.

“Iako je kapacitet ovog kina do sada bio više od 3.000 mjesta, za 26. Sarajevo Film Festival kapacitet je smanjen prema važećim epidemiološkim mjerama nadležnih službi i zdravstvenih stručnjaka. Filmovi iz programa Open Air moći će se gledati iz različitih sektora na lokaciji uz maksimalan kapacitet do 100 osoba. Svaki sektor će imati svoj ulaz i izlaz da bi se onemogućio kontakt među publikom prilikom ulaska i ulaska. Pri ulasku i izlasku iz svakog sektora, odnosno na ulazu i izlazu s festivalske lokacije, svaki posjetitelj je obavezan nositi zaštitnu masku, a Direkcija Festivala preporučuje nošenje zaštitne maske i za vrijeme trajanja filma, bez obzira što će razmak između svake stolice biti prema propisanim mjerama i uz fizičku distancu”.

No, važnu su stavku ovdje (ne)namjerno izostavili.

Bit će sedam sekcija po 100 ljudi. Dakle 700 ljudi bit će u Metalcu. Prema naredbama Kriznog štaba FBiH zabranjeno je okupljanje više od 100 ljudi na otvorenom.

Time su, organizatori, na fakinski način “udovoljli” naredbama.

Pored toga, jasno je da SFF nije samo film. SFF je i dernek poslije, kafane su pune. Ko će to provjeravati?

U svemu ovome nije čist ni isti taj Krizni štab.

Umjesto da se izda jasna naredba da festival ovakvog tipa ne može održati, iz Kriznog štaba – muk.

Zašto?

Poznata je priča da je supruga “vlasnika” festivala Mire Purivatre, Izeta Građević – sestra Sebije Izetbegović, supruge Bakira Izetbegovića.

Iako je Sebija Izetbegović, iako ne direktno, kazala da nije “za” održavanje takvog okupljanja, još se ništa ne dešava na tom polju.

Moglo bi se na ovom mjestu postaviti pitanje šta bi bilo kad bi vlasnik festivala bila sestra, npr. Dalije Hasanbegović, supruge Elmedina Konakovića, predsjednika Naroda i Pravde?

U javnosti se već spekulira da bi uskoro Krizni štab Kantona Sarajevo mogao donijeti odluku od skraćivanju randog vremena za ugostiteljske objekte do 18 sati, ali da se s takvom odlukom čeka do završetka SFF-a.

Jasno je i da SFF mora i treba opravdati novac koji je dobio za organizaciju, a radi se o milionskim svotama, ali je opet pitanje, vrijedi li to megaklastera?

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije