Povežite se sa nama

Stranke

Podnesena inicijativa za smjenu Sebije Izetbegović… Arijana Memić obrazložila zašto

Objavljeno

-

Arijana Memić, zastupnica Naroda i Pravde u Skupština u KS podnijela je inicijativu za smjenu menadžmenta KCUS-a ma čelu sa Sebijom Izetbegović.

Njenu inicijativu prenosimo u cjelosti:

Klubovi opozicionih partija (koalicije „Četvorke“), Klub nezavisnih zastupnika u Skupštini KS i zastupnici ostalih stranaka koji dijele mišljenje o potrebi hitne smjene menadžmenta KCUS-a i generalne direktorice Prof.dr. Sebije Izetbegović u Skupštini KS daju:

Inicijativu

za pokretanje postupka smjene generalne direktorice i kompletnog menadžmenta KCUS-a te imenovanje v.d. generalnog direktora i privremenog rukovodstva do izbora novog menadžmenta, a zbog neadekvatnog organiziranja zdravstvene zaštite stanovništva tercijarnog i sekundarnog-B nivoa u uslovima pandemije, nepostojanja jasnih planova i procedura za postupanje u uslovima vjerovatnog pogoršanja situacije u vezi sa pandemijom, loše kadrovske politike, neprestanog politiziranja zdravstva kao bitne funkcije društva u aktulenoj situaciji i općeg nezadovoljstva i nesigurnosti stanovništva, a koje je izazvano neodgovarajućim radom menadžmenta KCUS-a.

Obrazloženje:

Inicijativa se pokreće iz više razloga čiji sadržaj su različiti problemi i devijacije u radu menadžmenta KCUS-a koji posljedično rezultiraju sve manjim brojem zdravstvenih usluga za stanovništvo, nižim nivoom kvaliteta, zatvorenošću klinika za pacijente, drastičnom neiskorišćenošću kapaciteta, lošom koordinacijom sa ostalim nivoima zdravstvene zaštite i zdravstvenim ustanovama te nepovjerenjem stanovništva – korisnika usluga.

Cilj Incijative je da se nakon smjene imenuje v.d. rukovodstvo koje će brzim i efikasnim mjerama popraviti stanje u korist bolje zdravstvene zaštite građana u uslovima pandemije. Istovremeno, po redovnoj proceduri (konkursom) imenovalo bi se novo rukovodstvo (GD i menadžment) po kriteriju stručnosti i neovisnosti od političkih, ličnih i drugih uticaja.

Konkretno, kao razlozi Inicijative nadalje su neprihvatljivi sljedeći oblici funkcioniranja KCUS-a u sistemu zdravstvene zaštite:

– loše planiranje kapaciteta izolatorija za zbrinjavanje oboljelih od covid-19; očigledno je da poduzete mjere menadžmenta nisu stvorile uslove za efikasan odgovor na širenje pandemije. Izolatorij Podhrastovi je već popunjen, kapaciteti na Građevinskom fakultetu su rasformirani bez ikakve procjene tendencija pandemije, testiranje se vrši po nejasnim kriterijima, nepoznato je stanje raspoloživih količina zaštitnih sredstava, testova, lijekova i sl,

– zatvaranje kapaciteta klinika na KCUS-u za sva druga oboljenja, osim hitnih intervencija tercijarnog nivoa. Ovakvo izoliranje Kliničkog centra od pacijenata pod izgovorom zaštite od corona-virusa u mjeri koja se provodi je neopravdano i već ide na štetu zaštite zdravlja pacijenata. Svakodnevna vidljiva praksa ukazuje da je KCUS uspostavio sporu i neadekvatnu trijažu pacijenata u šatorima na ulazima u krug, u lošim uslovima i sa slabom organizacijom protoka ljudi što onemogućava pacijente da dobiju pravovremenu, a neophodnu terapiju;

– nepristupačnost zdravstvene zaštite građanima: uočena je „taktika“ prilikom trijaže da se čak ni hitni pacijenti indicirani za hirurške intervencije B-nivoa ne primaju na klinike, nego šalju u Opću bolnicu, bez obzira na hitnost i rizik da se zbog gubitka vremena na transport ugrozi život pacijenta; kontrolne i hladne procedure se ne provode, a onkološke i druge neodgodive se obavljaju uz velika kašnjenja, smanjen kvalitet i maltretiranja pacijenta;

– loš odnos i nepristupačnost za pacijente izvan Sarajeva; Praksa je pokazala da pacijenti npr. iz Goražda (kada nema mogućnosti liječenja) sa teškoćama ulaze u KCUS na liječenje. Poznat je i slučaj trudnice iz Olova (sada već na sudu) koja je otpuštena sa KCUS-a zbog toga što je bila corona-pozitivna, a ista je uspješno porođena u zeničkoj bolnici;

– neprestano politiziranje funkcije KCUS-a i zloupotreba političke pozicije generalne direktoice (GD) u cilju zataškavanja propusta u radu KCUS-a i obračuna sa neistomišljenicima. Primjeri za ovo su odbijanje raščišćavanja slučaja odbijanja liječenja i izmještanja mldb. pacijentice N.S., zloupotreba Ljekarske komore KS za javne obračune sa kolegama izvan KCUS-a, indicije za učešće u nezakonitoj nabavci respiratora, neovlaštren uticaj na procese na UNSA, Medicinskom fakultetu i Ljekarskoj komori KS;

– nesprječavanje i poticanje daljeg odliva stručnog kadra na štetu kvaliteta usluga; brojni slučajevi (oko 170 specijalista i 350 srednjeg osoblja) pokazuju da menadžment odnosom prema stručnom kadru potiče njihov odlazak, nema strategiju zadržavanja, popunjavanja i educiranja novog stručnog kadra čega je posljedica smanjenje nivoa kvaliteta i stručnosti u domenu tercijarnih usluga te gašenje nekih specijalističkih, posebno hirurških disciplina;

– opstrukcija razvoja i osposobljavanja kapaciteta Opće bolnice: očigledno je da KCUS nije konstruktivan, nego opstruktivan faktor u razvoju Opće bolnice. To se ogleda u poduzimanju aktivnosti koje otežavaju napore Opće bolnice sa v.d. Prof .dr. Gavrankapetanovićem na čelu da za građane Sarajeva/KS osiguraju šire kapacitete i nove vrste usluga (npr. menadžment KCUS-a ometa stavljanje napuštene zgrade Vaskularne klinike u funkciju kapaciteta Opće bolnice i sl.);

– neadekvatna zaštita osoblja od virusa (zaštitna oprema nedovoljna), a što je rezultat lošeg planiranja i vršenja javnih nabavki na zakonski upitan način i preko nekompetentnih dobavljača. Posljedica je zaraza osoblja i koje nije u direktnom dodiru sa oboljelim od covid-19;

– neuspješnost menadžmenta KCUS-a proističe i iz činjenice da je u Skupštini KS oboren Izvještaj o radu i finansijskom poslovanju KCUS-a za 2018. godinu, ali je nova skupštinska većina ignorirala činjenicu da je obaranje izvještaja proisteklo iz objektivnih slabosti u radu i loših rezultata rada KCUS-a u domenu broja i nivoa izvršenih usluga, kadrovske politike (veliki odliv stručnog kadra) i neefkasne reorganizacije strukture i rada KCUS-a čega su posljedica pad usluga po svim osnovama.

Shodno navedenom predlažemo da se ova Inicijkativa usvoji i da se pokrene postupak smjene Upravnog odbora, menadžmenta i generalne direktorice KCUS-a.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Stranke

Ministar Kljajić o policijskom satu: Građani ne zaslužuju ovaj teror, idemo na Ustavni sud

Objavljeno

-

Od

Mjere su uvedene zbog povećanog broja novozaraženih i rastućeg broja preminulih od koronavirusa.

Međutim, odluka o ograničenju kretanja za mnoge nije logična. U svojoj jučerašnjoj izjavi ministar unutrašnjih poslova Aljoša Čampara kazao je da to nema logike, jer ugostiteljski klubovi rade do 23 sata.

Osim toga, odluka će, prema svemu sudeći, završiti na sudu.

Naime, kako je za Raport kazao Nermin Kljajić, ministar unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona.

“Mi se protivimo uvođenju policijskog sata i iskoristit ćemo mehanizme pokretanja ustavne tužbe u cilju zaštite prava naših građana. Mišljenja smo da građani ne zaslužuju ovaj teror koji im čini Federalni stab”, kaže Kljajić

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Stranke

Šta je Sarajlić radio s dokazima pa ga Tužilaštvo BiH želi kazniti

Objavljeno

-

Od

Jedini koji se pojavio jeste Asim Sarajlić, koji je svjedok u ovom predmetu, a koji je ranije saslušan u Tužilaštvu BiH.

Današnje ročište je trajalo oko dva sata a razmatrala se kazna Sarajliću zbog određenih dokaza iz predmeta u kojem se istražuje famozna nabavka 100 respiratora iz Kine.

Ročište je zatvoreno za javnost upravo zbog zaštite Sarajlića i da informacije ne bi curile u javnost.

Nezvanično saznajemo, da se kazna Sarajliću traži zbog određenih mahinacija mobilnim telefonom i određenim pinovima.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije