Povežite se sa nama

Biznis

OPAL grupacija otvorila vrata Odmorišta “Pritoka” u Bihaću

Objavljeno

-

Odmorište je smješteno pored magistralne ceste M5 koja povezuje grad Bihaća s istočnim i južnim dijelovima Unsko-sanskog kantona, turističkim atrakcijama unutar Nacionalnog parka Una, glavnim gradom BiH te sa graničnim prelazom Užljebić.

Radi se o jednom od najfrekventnijih ulazu u grad Bihać, pogotovo tokom ljetne turističke sezone.

Odmorište će biti prvi sadržaj ove vrste u gradu Bihaću. Radi se o multifunkcionalnoj destinaciji sa različitim sadržajima koja će biti dostupna kako turistima tako i domaćem stanovništvu te putnicima koji su u tranzitu kroz grad Bihać.

Odmorište nudi kvalitet usluge i ambijent koji je svojstven i prepoznatljiv članicama Opal grupe.

U okviru ukupnog ambijenta i ponude odmorišta moći ćete da prepoznate estetiku starijih članica Opal grupe, od prepoznatljive arhitekture, dizajna interijera do kvaliteta kulinarske ponude i pažljivo biranih detalja.

Nova članica Opal grupe donosi sinergiju iskustva i kvaliteta sticanog godinama rada u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti prilagođenu novoj formi – odmorištu.

Ukupna vrijednost investicije iznosi oko 2 miliona KM i prostire se na površini oko 3.500 m2.

U novom privrednom subjektu biti će zaposleno 10 radnika.

Kao jedan od sadržaja odmorišta “Pritoka” dobit ćemo prvu stanica za punjenje automobila na električni pogon u okviru benzinske pumpe u ovom dijelu BiH, koja će vlasnicima električnih vozila ponuditi uslugu brzog punjenja električnom energijom.

Ovom uslugom grad Bihać biti će dodatno pozicioniran i na karti vlasnika automobila na hibridni i električni pogon.

Posjetioci grada Bihaća i oni koji su na proputovanju bit će u prilici da na svojoj ruti  odaberu grad Bihać odnosno USK jer će imati stanicu gdje će svoj automobil napuniti energijom.

Prilikom izgradnje svih sadržaja odmorišta maksimalna pažnja bila je posvećena očuvanju okoliša odnosno zaštiti prirodnog ambijenta u kojem su smješteni objekti odmorišta te smanjenju rizika od onečišćenja okoliša.

Korištena je najmodernija oprema za skladištenje i lokalnu distribuciju nafte i naftnih derivata, radove su izvodili vodeća poduzeća iz ove oblasti u regionu koji posjeduju potrebne certifikate te su ovlaštena za obavljanje ove vrste poslova.

Za projektovanje i nadzor prilikom izgradnje, te brigu za ispunjenje okolišnih zahtjeva na odmorištu bilo je zaduženo poduzeće Euroing d.o.o. Bihać.

Opal grupa ne planira prestati s ulaganjima u lokalitet Pritoke odnosno u jugoistočni ulaz u grad Bihaća.

U narednom periodu planira se upotpunjavanje sadržaja odmorišta izgradnjom dodatnih smještajnih jedinica za goste koji se odluče da prespavaju i zadrže se na svom proputovanju kroz Bihać.

Planirana je izgradnja motela, kamping prostora, self service restorana, atraktivne bašte pored rijeke Une, terena za različite sportske aktivnosti, koji će pored postojećih sadržaja pružiti putniku koji je u tranzitu kroz grad Bihać kompletnu uslugu.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Oglašavanje

Biznis

Njemački poslodavci u panici: Trebaju nam radnici sa zapadnog Balkana

Objavljeno

-

Od

Njemački poslodavci upozorili su Vladu te zemlje da bez više useljavanja radnika sa zapadnog Balkana firme u toj zemlji neće moći naći adekvatnu radnu snagu. Naime, kako pišu njemački mediji, Herman Šulte Hiltrop, predsjednik ogranka za građevinstvo Njemačkog udruženja poslodavaca, upozorio je da će u narednih nekoliko godina 150.000 radnika u građevinstvu otići u penziju, a da je sve teže naći adekvatno obrazovanu i osposobljenu zamjenu.

On kaže da poslodavci pozdravljaju produženje pravila za zapadni Balkan, koje će omogućiti produženje važenja izdavanja radnih viza za nekvalifikovanu radnu snagu, ali kritikuje što je postavljena kvota od 25.000 radnika godišnje.

“Ako izgubimo 50.000 radnika godišnje, koliko smo do sada dobijali zahvaljujući ovom pravilu, situacija će se ozbiljno pogoršati. Od 2021. godine možemo računati na potpunu obustavu u pojedinim branšama poput izgradnje kuća. Za pohvalu je što se govori o nacrtu novog zakona koji će pravilo produžiti, ali ne možemo da shvatimo zašto se taj broj ograničava na 25.000, a u dijelu Unije (CDU) spominju čak ograničenje od 15.000. Radi se o poslovima za koje je kod nas nemoguće naći kvalifikovane radnike”, kaže on.

U petak smo pokušali stupiti u kontakt s Njemačkim udruženjem poslodavaca, ali su nam rekli da smo im postavili kratak rok za odgovore, zbog čega nam nisu mogli dostaviti svoj stav na ovu temu.

Šulte Hiltrop je rekao da nisu opravdani strahovi da će radnici sa zapadnog Balkana opteretiti njemački socijalni sistem ili uzeti radna mjesta njemačkim radnicima, ukazujući na studiju Njemačkog ministarstva za rad koja je pokazala da u dosadašnjoj primjeni pravila nije bilo negativnih posljedica, već da se mjera pokazala potpuno opravdanom.

Suprotno opštem uvjerenju da će korona kriza smanjiti potrebu za radnicima iz inostranstva, ugledni njemački privredni dnevnik “Handelsblatt” piše da se poslodavci žale na to da im radnici sa Balkana trebaju, ali da ih ne mogu dobiti zbog restrikcija u vezi s koronom. “Handelsblatt” piše da je najkritičnije stanje u oblasti građevine, medicinskog osoblja ili softvera.

U “Handelsblattu” citiraju da je od 2009. do danas čak trećina njemačkog bruto domaćeg proizvoda ostvarena zahvaljujući uvezenoj radnoj snazi.

“Handelsblatt” je u svom tekstu ekskluzivno objavio studiju koja pokazuje da će stimulans koji će uslijediti kako bi se pomoglo njemačkoj privredi pokazati pozitivan rezultat, ali da je uslov uvoz radne snage.

Holger Švaneke, generalni sekretar Udruženja njemačkih zanatlija, kaže da će potreba za zanatlijama ostati velika bez obzira na pandemiju korone. On kaže da je u februaru objavljena studija koja je pokazala da je upražnjeno 250.000 radnih mjesta u Njemačkoj jer poslodavci ne mogu naći kvalifikovane radnike.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Biznis

Taksimetar na ivici egzistencije

Objavljeno

-

Od

Taksi prevoz u BiH radi na ivici egzistencije, tvrde taksisti i ističu da turista i dijaspore nema u BiH tokom ovog perioda, te da su to samo neki od razloga zbog čega sad u prosjeku rade na 40 odsto kapaciteta posla koji su imali prije pojave pandemije virusa korona.

Sretko Gorančić, član Taksi udruženja “Semberija” iz Bijeljine, rekao je da je taksistima posao drastično opao tokom pandemije.

“Polovinom marta i aprila je posao maltene stao: bilo je svega 10 odsto vožnji u odnosu na raniji period. Stanje u maju se malo popravilo, međutim zbog svega građani su isprepadani pa nemamo mušterija”, rekao je Gorančić za “Nezavisne”.

Kako on kaže, po njegovoj slobodnoj procjeni sad imaju 40 odsto posla od ukupnog kojeg su imali prije početka pandemije.

“Mi smo na ivici egzistencije te je pitanje šta dalje – da li odjavljivati djelatnosti, da li ostati i raditi, jer neki taksisti već odjavljuju svoje djelatnosti”, rekao je Gorančić.

Naglasio je da u ovom periodu nema dijaspore koja dolazi u BiH tokom godišnjih odmora.

“Za razliku od ranijeg perioda, nikoga više ne dovozimo i odvozimo na aerodrom. Putnici su nam oni koji imaju obavezu da rade a nemaju prevoz do posla, oni koji idu po penziju ili kod doktora i niko više. Što bi se reklo – taksijem se vozi samo onaj ko mora”, kaže Gorančić.

On je istakao da noćnih vožnji skoro da nema jer ne rade klubovi, nego lokali i to do 23 sata, pa tako nema ni mladih da se voze taksijem.

Dodao je da promjene cijene vožnje još neće biti jer, kako kaže, taksijem se vozi običan narod koji se takođe nalazi u novčanoj krizi koju je izazvala korona.

Dragan Purišić, predsjednik Udruženja “Banjalučki taksi”, rekao je da je obim posla drastično opao i da je ova godina za taksiste propala.

“Pojavom virusa naš posao je skroz opao. Još nema kretanja u velikoj mjeri, nema putovanja, noćni klubovi ne rade. Posla noću i nema, poslije 19 sati rijetkost je da se neko vozi taksijem”, kaže Purišić.

On je pojasnio da turista u gradu nema, ali da nema ni ljudi iz inostranstva koji su dolazili ovdje na godišnje odmore, pa je i to smanjilo broj putnika u vozilima.

“Ranije su se najviše mladi ljudi vozili taksijem, a danas su to uglavnom starije populacije – penzioneri i povremeno radnici. Mjere u taksijima se poštuju”, kaže Purišić.

U prijedorskom “Hit Taxiju” kažu da je za vrijeme policijskog časa posla bilo manje za 90 odsto u odnosu na period prije pandemije virusa korona.

“I sada je stanje loše, vozi se otprilike 30-40 odsto u odnosu na raniji period. Nema turista u gradu, ni ljudi koji inače žive u zapadnoj Evropi. Lokali nam se zatvaraju u 23 sata i do šest-sedam ujutru posla nema, rijetkost je da se zatraži vožnju u tom periodu”, kažu u “Hit Taxiju”.

Uticaj virusa korona na taksi vožnje u Tuzli je varijabilan, tvrdi Neim Husić, koji ističe da je ova kriza pogodila i ovaj sektor.

“Uticaj ovog virusa je varijabilan: danas imate jako dobar radni dan, a sutra niko ne sjedne u taksi. Petak je dan u Tuzli kada svi negdje žure i uglavnom je gužva, međutim slabo se ljudi voze taksijem, pa kao da je nedjelja za taksiste. Promet je dosta pao i mislim da neće više ništa biti isto kao ranije”, smatra Husić.

On kaže da usputnih putnika koji sjedaju u taksi više nema, nego da su ostali samo oni koji zovu po pozivu, ali u dosta manjem broju.

“Nema priliva turista u Tuzli. Stan na dan u Tuzli tokom ranijih godina nije se mogao naći, a sada je skoro sve slobodno”, kaže Husić.

Ovdje pročitajte izvorni tekst:
Nastavite čitati

Najčitanije