Stanje baterija električnih vozila direktno utiče na autonomiju, ali i vrijednost vozila kada odlučite da ga ponudite na tržištu polovnih. Degradacija je proces koji prati sve baterije, bez obzira na uređaj kojim se napajaju.
Kompanija specijalizovana za rješenja umreženog transporta, Geotab, analizirala je baterije gotovo 5.000 električnih vozila pojedinaca i voznih parkova da bi saznala koliki je stepen degradacije. Odmah su se nametnula poređenja s prethodnom generacijom električnih vozila.
Glavni rezultat studije je da trenutne baterije degradiraju u prosjeku 1,8% godišnje, što je čak 22% manje nego 2019. godine. S ovim podacima većina baterija će trajati 20 ili više godina, odnosno više od životnog vijeka samog vozila. Kapacitet će biti veći od 80% nakon 12 godina, što premašuje uobičajeni vijek trajanja flotnog vozila, navodi Revija HAK.
Ova studija je takođe otkrila da vozila koja se voze u zemljama s visokim temperaturama pokazuju bržu degradaciju statusa baterije. Takođe, intenzivna korištenja vozila ne rezultiraju dramatičnom većom degradacijom baterije.
Uglavnom, nova generacija baterija je izdržljivija i, po ovom istraživanju, nadživjet će ostatak komponenti vozila…