Connect with us

Lifestyle

Kako se rashladiti prije spavanja u vrućim ljetnim noćima

Objavljeno

na

Visoke temperature mogu negativno utjecati na kvalitet sna i uzrokovati često buđenje i znojenje. Pridržavajući se određenih pravila i metoda, kao što je tuširanje toplom vodom i hlađenje pulsnih tačaka, možete olakšati vlastitom organizmu i omogućiti prijeko potreban odmor tokom noći.

Zagrijavanje dok spavate je vrlo normalno i nešto je što mnogi ljudi doživljavaju svake noći. Idealna temperatura za spavanje je između 15 i 20 stepeni Celzijusa, a kada temperatura postane viša od ove, jako je teško zaspati.

Faza dubokog sna povezana je s hladnim tjelesnim temperaturama, zbog čega visoke temperature mogu naštetitit kvaliteti sna.

Ono što radite prije spavanja također može utjecati na to kako spavate tokom noći. Zbog toga je važno stvoriti rutinu za spavanje koja će vam omogućiti da se ohladite prije nego legnete. Ako vam je vruće u snu, pokušajte uključiti neke od dolje navedenih savjeta u svoju noćnu rutinu.

Tuširajte se toplom vodom

Kada se tuširate ili kupate toplom vodom prije spavanja, možete smanjiti osnovnu tjelesnu temperaturu. Dok će temperatura rasti pod tušem, kad izađete, tijelo će se početi hladiti. Povrh toga, topla voda može vam pomoći i da brže zaspite.

Koristite obloge na licu

Jedno od najčešćih mjesta na kojima se ljudi znoje je na glavi i licu, pa je važno da ovo područje bude hladno. Da biste to učinili, zamrznite krpu ili peškir za umivanje prije spavanja i koristite je kao hladni oblog kada pokušavate zaspati.

Jedite manje obroke prije spavanja

Teški obroci puni masti, ugljikohidrata i začina koriste više energije da ih vaše tijelo razgradi. Ljuti obroci također imaju tendenciju da uzrokuju znojenje. Zbog čega se preporučuje da se držite nečega laganog i zdravog prije spavanja. Razmotrite opcije kao što su salata, piletina ili riba. Ako žudite za kasnom užinom, dajte prednost hrani koja vam pomaže zaspati, poput kokica ili tamne čokolade.

Zamrznite bocu s vodom

Zajedno sa krpom, stavite bocu vode ili dvije u zamrzivač i pustite da se zalede. Prije spavanja izvadite ih i upotrijebite kao hladni oblog. Možete ih koristiti za hlađenje lica i vrata ili smjestiti u krevet oko sebe kako biste se rashladili.

Rashladite pulsne tačke vrećicama leda

Hlađenjem pulsnih tačaka proširit ćete efekat hlađenja na ostatak tijela. Da biste to učinili, upotrijebite obloge s ledom kako biste rashladili različite pulsne tačke, poput članaka, zglobova, leđa, koljena i unutrašnjosti lakata. Radite to otprilike 20 minuta.

Držite roletne zatvorene tokom dana

Ovaj savjet je posebno važan tokom toplih ljetnih dana. Držite roletne tokom dana spuštene kako biste izbjegli propuštanje viška toplote. Razmislite o ulaganju u zatamnjene nijanse kako biste spriječili propuštanje sunčeve svjetlosti.

Ograničite unos alkohola prije spavanja

Pijenje alkohola prije spavanja ne samo da šteti vašem snu, već može uzrokovati i talase vrućine i noćno znojenje. Kada pijete alkohol, krvne žile se šire i približavaju površini kože, što uzrokuje znojenje.

Vježbajte ujutro

Nije iznenađenje da se od vježbanja znojite. Ako vam je vruće dok spavate, važno je izbjegavati vježbanje preblizu vremenu namijenjenog za spavanje, jer to može otežati pad tjelesne temperature za vrijeme spavanja. Umjesto toga pokušajte vježbati ujutro. Ranojutarnje znojenje ima brojne prednosti, uključujući sposobnost produženja trajanja faze dubokog sna.

Pijte ledenu vodu

Držite čašu ledene vode pored kreveta da pijete kad vam noću bude vruće. Znojenje dok spavate može rezultirati dehidracijom, pa je dobro hidrirati se tokom dana i držati vodu pored kreveta u slučaju da se probudite žedni. Može vam pomoći i da se rashladite ako je noću prevruće.

Izbjegavajte previše sunca tokom dana

Iako je dobivanje vitamina D ujutro odličan način prirodnog buđenja, previše sunca može biti loše za vašu kožu i vaš san. Opekotine mogu uzrokovati znojenje tokom noći i osjećaj nelagode. Obavezno nosite kremu za sunčanje i ograničite vrijeme na suncu ako vam je navečer pretoplo za spavanje.

Oglašavanje

Lifestyle

Mogu li psi dobiti ljudsku verziju prehlade

Objavljeno

na

Od

Kućni ljubimci, a među njima psi, mačke, ptice i gmazovi, sigurni su kada je riječ o ljudskom obliku prehlade, međutim, životinje mogu razviti svoju verziju prehlade koju izazivaju druge vrste virusa.

Kako piše Insider, otprilike procijenjenih 200 virusa koji uzrokuju prehladu nisu zarazni za kućne ljubimce, uključujući pse, mačke, ptice, gmazove, vodozemce i ribe.

Razlog za to leži u činjenici da su virusi koji uzrokuju prehladu kod ljudi specifični za vrstu. Drugim riječima, u slučaju prehlade, oni mogu zaraziti samo ljude.

Virus je poput ključa koji se uklapa u receptor, tj. mora se vezati za receptor s vanjske strane ćelije da bi ušao i oslobodio infekciju. Ti receptori, uglavnom se razlikuju od vrste do vrste.

Što znači da određenim vrstama može nedostajati receptor koji određenom virusu treba da bi ušao u organizam, što zaustavlja infekciju prije nego što započne. Takav je slučaj i kod ljudskog virusa prehlade i ljubimaca.

Iako postoji mnogo bolesti koje su potencijalno prenosive između ljudi i životinja, prehlada nije među njima.

Međutim, iako su kućni ljubimci sigurni od prehlade koja zarazi ljude, mogu dobiti vlastitu verziju prehlade. Na primjer, kod pasa postoji pseća gripa, simptomi su slični onima koji se viđaju kod ljudi, uključujući kašljanje, kihanje, curenje nosa i povišenu temperaturu.

Kod mačaka infekcije gornjih dišnih puteva najčešće uzrokuju virus herpesa, kalicivirus, a često imaju simptome kihanja i iscjedak iz nosa, a mogu imati i povišenu temperaturu i smanjen apetit.

Nastavite čitati

Lifestyle

Najčešće pogreške koje radimo s kremom za sunčanje

Objavljeno

na

Od

Kreme za sunčanje obično koristimo tijekom vrućih ljetnih mjeseci kako bi se zaštitili od jakih sunčevih zraka. Dermatolozi su naveli neke od najčešćih grešaka koje ljudi rade s kremama za sunčanje, a koje bi trebalo izbjegavati.

Kremu stavljate samo kad znate da idete vani

“Kreme za sunčanje trebale bi biti dio naše svakodnevne rutine 365 dana u godini. Prva greška koju ljudi rade je da nanose kremu samo kada znaju da će vani ili na plaži provesti neko vrijeme”, kazala je Cheryl Gustafson, glavna dermatologinja sa Sveučilišta Emory i glasnogovornica Zaklade za rak kože.

Sunčeve zrake dolaze u kontakt s našom kožom i u drugim situacijama, primjerice kada vozite automobil ili sjedite pokraj prozora pa je i tada potrebno nanijeti kremu kako biste se zaštitili. Kako bi krema za sunčanje postala dio vaše svakodnevice, Gustafson savjetuje da počnete koristiti losione za lice i tijelo koji sadrže određeni zaštitni faktor.

Ne nanosite dovoljno kreme

Gustafson ističe da je dovoljna količina kreme za sunčanje otprilike kao loptica za golf. Takva količina dovoljna je za cijelo tijelo. No, istraživanja pokazuju da većina ljudi koristi samo 25 do 50 posto te količine.

Koristite losion koji je predugo bio u torbi

Prije nego što naneste losion ili kremu za sunčanje, provjerite rok trajanja. Kreme kojima je istekao rok neće vas u dovoljnoj mjeri zaštititi jer se kemikalije koje sadrže inaktiviraju nakon nekog remena. Krema za sunčanje je učinkovita otprilike tri godine ako je ispravno čuvate.

Koristite sprej za sunčanje

Iako se čini praktičnijim, sprej možda ipak nije najbolja opcija. Stručnjaci za sigurnosti iz Consumer Reports zabrinuti su zbog mogućih nuspojava nakon udisanja čestica spreja, osobito kod djece. Savjetuju da sprej raspršite najprije na ruku a potom ga utrljate na tijelo.

Preskačete određena mjesta

Nije dovoljno nanijeti kremu samo na ruke, noge, prsa i leđa. Dr. Gustafson navodi da kremu treba nanijeti i na uši, vlasište, usne i stopala kako bi se umanjio rizik od razvoja raka kože, navodi The Healthy. Možete koristiti i balzam za usne sa zaštitnim faktorom, a trebali biste ga nanositi svakih 90 minuta do dva sata.

Nanosite kremu nakon ulaska u bazen/more

Bolje bi bilo nanijeti kremu dok ste još kod kuće jer tako vaša koža ima dovoljno vremena da upije kremu. To je ključno kako bi vas krema zaštitila od UV zračenja.

Kremu nanosite samo ujutro

Dermatolozi savjetuju da kremu nanosite svakih dva sata kada ste izloženi sunucu, a ne samo ujutro.

N1

Nastavite čitati

Najčitanije