On je naveo da će 27 zemalja, koje su često podijeljene po pitanjima u vezi sa Kinom, podržati mjere koje će pomoći domaćoj automobilskoj industriji da se takmiči sa uvozom koji, kako je naveo, dobija velike subvencije od Pekinga.
– Jasno je da države članice shvataju potrebu da se zaštiti automobilska industrija EU jer postoji rizik od štete. Udio kineskih električnih vozila na tržištu brzo raste. Te subvencije postoje. To je svakako problem koji treba riješiti – rekao je Dombrovskis.
Ranije ove godine, Kina je ljutito reagovala na najavu da će Brisel uvesti carine do 37,6% na njen izvoz. Vang Vento, kineski ministar trgovine, tada je ponudio razgovore sa Evropskom komisijom, koja usmjerava trgovinsku politiku EU. Međutim, zvaničnici s obje strane kažu da su nekoliko rundi pregovora bile tehničke, raspravljajući o metodologiji, a ne o načinima za rješavanje spora.
Države članice EU vjerovatno će glasati krajem oktobra o predlogu koji treba da stupi na snagu u novembru, prenosi Ekapija. Njemačka je javno kritikovala carine, ali se uzdržala u julu u savjetodavnom glasanju u kojem su samo četiri države članice glasale protiv carina. Devet drugih je bilo uzdržano, što se računa kao podrška komisiji, a 11 je bilo za. Da bi se carine blokirale, potrebni su glasovi 15 zemalja koje predstavljaju 65% stanovništva EU. Vodeći njemački proizvođači automobila sa značajnim prisustvom u Kini nedavno su upozorili na opasnost uvođenje carina zbog straha od odmazde Pekinga.
Dombrovskis je rekao da je otvoren za “uzajamno prihvatljivo rješenje”, ali da ono mora uključivati promjenu kineske industrijske politike, koja usmjerava subvencije ka preduzećima i daje prioritet domaćim proizvodima u odnosu na uvoz.