– U posljednjih 18 godina uvijek je bilo pitanje trebamo li imati elektronske servise ili elektronski potpis ili elektronski potpis pa elektronske servise. Mi iz IDDEEA smo odlučili da nećemo čekati i da ćemo razviti elektronski potpis, identitet i sve ostalo što nam je neophodno bilo. BH Telecom je zvanično prvi, koji je uspio i koji je bio spreman uvezati se s nama. Sad će svi bh. građani koji koriste BH Telecom usluge imati mogućnost potpisati ugovor na šalterima BH Telecoma kojim će dobiti zaštićeni, kvalifikovani elektronski potpis, a onda sve one usluge zbog kojih su morali dolaziti na šaltere BH Telecoma, od tada će moći elektronski pristupiti, od kuće – ističe Almir Badnjević.
“Sad su razvijeni svi servisi i ne postoji niti jedan razog da se dolazi na šalter, što se tiče BH Telecoma. Sa aspekta agencije, mi trenutno radimo na povezivanju dvije banke, gdje će građani imati mogućnost da podnesu elektronski zahtjev za neki novi kredit bez da dolaze na šalter određene banke sa brdo papira”, kaže Badnjević.
“Prethodno smo najavili ukidanje dokumenata kroz banke, trenutno čekamo rješenje Agencije za zaštitu ličnih podataka koji trebaju da daju pozitivno mišljenje za korištenje svih tih podataka, što bi značilo da će građani pristupati svojim podacima, ulaskom na platformu kroz IDDEEA-u, a ne neka druga institucija”, zaključio je Badnjević.
Medijima se obratio i Amel Kovačević, direktor BH Telecoma.
“Završili smo tehnološku integraciju između IDDEEA-e i BH Telecomu kada je u pitanju digitalni potpis, koji je kvalifikovan. Ponosni smo na činjenicu da smo u tome prvi, kao i na činjenicu da smo prvi integrisali ovaj digitalni potpis u naše interne procese, što će omogućiti efikasnost, uštede i brzinu djelovanja u samom BH Telecomu. A eksterno ćemo krenuti fazno u implementaciju digitalno kvalifikovanog potpisa od strane IDDEEA prije svega na našim digitalnim kanalima (npr. aplikacija Moj BH Telecom) i ići ćemo prema našim šalterima gdje će građani BiH imati priliku da potpisuju različite vrste dokumenata koje su dosad potpisivali ručno, ovoga puta će to biti elektronski.
BH Telecom ima viziju da bude vodeći digitalni integrator u BiH, to znači da tehnološki kapaciteti stoje na raspolaganju i privatnom i javnom sektoru BiH. Želimo da pomonognemo na uvezivanju različitih niova vlasti, koji žele da se na ovaj način osavremene.
Ovo je početak digitalizacije bh. društva na sistematičan način, te će to poboljšati mogućnost komuniciranja, potpisivanja ugovora te ćemo na taj način poslovno biti jači, također treba reći da će onda to početi praviti ozbiljnu transformaciju našeg javnog sektora koji će imati mogućnost da kroz digitalizaciju postane javno održiv”, kazao je Kovačević.
Kovačević je također rekao da će mu biti potrebno nekoliko mjeseci da se izvrši digitalizacija pristupa njihovim servisima, ali da se korištenje kvalifikovanog elektronskog potpisa može koristiti već sada.
“Prva faza je web shop, nakon toga idu šalteri, a zatim i sve ostalo. Nakon što se ovaj potpis “spusti” na web shop, sve one usluge kojem putem web shopa bh. građani mogu kupiti, a gdje god trebaju potpisati ugovor (kupovina nekog proizvoda, telefona, robe široke potrošnje) taj ugovor će se potpisivati digitalno. Dakle, bez odlaska u poslovnicu, čekanja poštara da donese na adresu… Jednostavnije rečeno, bez ikakvih komplikacija.”